سامسونگ از حافظه های UFS ۲.۰ و UFS ۲.۱ در گلکسی اس ۸ استفاده کرده است

عصر کالا- به نظر میرسد استفاده از قطعات مختلف در گوشی های هوشمند در حال بدل شدن به موضوعی عادی است. هواوی از اقسام مختلفی از حافظه های رم و حافظه های فلش در پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، دو گوشی پرچمدار جدید خود استفاده کرده است که این موضوع توسط کمپانی چینی تائید شد.

سامسونگ از حافظه های UFS ۲.۰ و UFS ۲.۱ در گلکسی اس ۸ استفاده کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ دلیل این اتفاق نیز مشکل عدم تامین میزان حافظه به اندازه ی کافی از سوی تامین کنندگان عنوان شد. حال ظاهرا سامسونگ نیز اقدامی نسبتا مشابه انجام داده است چرا که غول کره ای، نوع حافظه ی UFS 2.1 را که در قسمت مشخصات فنی گلکسی اس 8 عنوان کرده بوده را اکنون حذف کرده است. در حالی که سامسونگ اعلام کرده بود که گلکسی اس 8 از حافظه های UFS 2.1 برخوردار است، این کمپانی به طور ترکیبی از UFS 2.0 و UFS 2.1 در پرچمداران جدید خود استفاده کرده است.

    در صورت مقایسه با اقدامی که هواوی در این زمینه با پرچمداران خود انجام داده بود، کار سامسونگ به آن اندازه بد نیست چرا که هواوی از حافظه های eMMC 5.1 نیز در پی 10 استفاده کرده که از هر دو نوع حافظه های  UFS سرعت بسیار پائین تری دارد. اما به هر حال سامسونگ نیز کمی در این مورد شیطنت کرده و در ابتدا عنوان نکرد که گلکسی اس 8 از دو نسل مختلف حافظه های UFS برخوردار شده است و برای تبلیغ آن تنها عبارت UFS 2.1 را در قسمت مشخصات محصول خود ذکر کرده بود. تفاوت عملکرد UFS 2.0 و UFS 2.1 بسیار ناچیز است و قطعا در کاربری روزمره کاربر متوجه این موضوع نخواهد شد اما در مورد پرچمدار هواوی قضیه متفاوت است چرا که طبق نتایج بنچمارک ها، اختلاف عملکرد حافظه های مختلف این دستگاه کاملا فاحش بوده است.

    استفاده از قطعات مختلف در گلکسی 8 تنها به حافظه ی این دستگاه مربوط نیست چرا که پیش از این مشخص شده بود که سامسونگ از سنسور های دوربین سونی و ایزوسل در پرچمداران جدید خود استفاده کرده است که البته مشخصات فنی این دو سنسور کاملا با یکدیگر یکسان بوده اند. سامسونگ نیز ضرورتی برای ذکر این موضوع در مشخصات گلکسی اس 8 مشاهده نکرده است.

    اما در صورتی که صاحب گلکسی اس 8 هستید و مشتاقید که ببینید سامسونگ از چه نوعی از چیپ های حافظه در گوشی شما استفاده کرده است میتوانید اپلیکیشن Material Termainal را بر روی گوشی خود نصب کنید و فرمان cat /proc/scsi/scsi را وارد برنامه کنید. سپس قادر به مشاهده ی شماره مدل دقیق حافظه ی دستگاه خود خواهید بود. بر اساس اطلاعات ذکر شده توسط XDA Developers، سامسونگ از UFS 2.0 تنها در نسخه ی اسنپدراگون گلکسی اس 8 استفاده کرده است اما نسخه ی اگزینوس این مدل و تمامی مدل های گلکسی اس 8 پلاس از حافظه های UFS 2.1 برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر