آیفون ارزان‌قیمت بهتر می‌فروشد!

عصر کالا- تحلیلگران برآورد کرده‌اند آیفون ایکس آر به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه اپل، از دو پرچمدار دیگر فروش بسیار بالاتر و موفقیت‌آمیزتری خواهد داشت.

آیفون ارزان‌قیمت بهتر می‌فروشد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سرانجام هفته گذشته انتظار بسیاری از علاقمندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.

    آیفون 10 اس (iPhone 10s) در سه مدل با ظرفیت حافظه  64، 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود و قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب 999، 1149 و 1349 دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون 10 اس مکس (iPhone 10s max)، به ترتیب در قیمت‌های 1099، 1249 و 1449 دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

    حالا به تازگی مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد فعال در زمینه محصولات اپل – برآورد کرده است که با توجه به آغاز پیش سفارش اپل و قیمت و قابلیت‌های سه مدل آیفون جدید رونمایی شده از سوی این شرکت، انتظار می‌رود که آیفون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه از دو پرچمدار دیگر فروش بالاتر و موفقیت آمیزتری را تجربه کند.

    سفارش اولیه آیفون 10 اس از روز 14 سپتامبر سال جاری 2018 میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز 21 سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت.

    وی با اشاره به میزان پیش سفارش مدل‌های آیفون که تاکنون سفارش داده شده‌اند، عنوان کرده است به نظر می‌رسد آیفون 10 اس تنها بتواند 10 الی 15 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آیفون 10 اس مکس نیز 25 الی 30 درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که آیفون ایکس آر، به‌عنوان نسخه ارزان قیمت و مقرون بصرفه، 55 الی 60 درصد از میزان فروش آیفون‌های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان‌دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود.

    همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون 8 و 8 پلاس معرفی شده و قرار است با ویژگی تشخیص چهره هوشمند و نمایشگر بدون حاشیه، با قیمت حداقل 749 دلار  و حداکثر 899 دلار به فروش برسد.

    تقریبا می‌توان گفت آیفون ایکس آر تمامی قابلیت‌های دو نسخه دیگر را دارد و یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که موجب کاهش قیمت تمام شده و نهایی آن نسبت به دو آیفون دیگر شده، بهره‌گیری از نمایشگر ال‌سی‌دی بجای اولد است. البته آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس به قابلیت دیگری، پشتیبانی از دو سیم‌کارت فعال، نیز مجهز هستند که موجب می‌شود بسیاری از کاربران و علاقمندان در سراسر جهان که تاکنون تنها به دلیل عدم پشتیبانی آیفون از دو سیم‌کارت، گوشی‌های اندرویدی روی آورده بودند، به سمت خریداری این آیفون‌های جدید جذب شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر