همه آنچه که از کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ انتظار می‌رود

عصر کالا- کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ که میزبان بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان است، در شهر بارسلون اسپانیا و از ۷ تا ۱۰ اسفند برگزار می‌شود.

همه آنچه که از کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ انتظار می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود، امسال قرار است در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود. این رویداد از روز 26 فوریه آغاز شده و تا اول مارس سال جاری 2018 میلادی یعنی از 7 تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت.

    تاکنون گزارش‌ها، اخبار و شایعات بسیاری از سوی منابع مختلف به گوش رسیده است که همگی حاکی از حضور پرقدرت غول‌های تکنولوژی و شرکت های فعال در این زمینه هستند. بدون شک، کنگره جهانی موبایل که میزبان و شاهد رونمایی محصولات جدید و شگفت‌انگیز متعددی است، از مهم ترین رویدادهایی است که می تواند در زمینه علم و فناوری اتفاق بیافتد.

    البته از آنجا که تاکنون هیچ شرکتی به طور رسمی محصولاتش را معرفی نکرده است، باید تا زمان رونمایی آنها در کنگره جهانی موبایل MWC2018 به انتظار بنشینیم و از جزئیات و اطلاعات دقیق آنها مطلع و آگاه شویم.

    در زیر به بررسی مختصر شرکت‌های تکنولوژی و محصولاتی که قصد معرفی آنها را در این رویداد دارند، پرداخته شده است:

    سامسونگ

    این شرکت کره‌ای پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و شایعه، اعلام کرده که می‌خواهد در کنگره جهانی موبایل 2018 از گوشی پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی اس 9 رونمایی کند. 

    این گوشی همانند گلکسی اس 8، از طراحی بدون حاشیه با لبه‌های خمیده برخوردار خواهد بود؛ با این حال، بنا بر آخرین گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ احتمالا حسگر اثرانگشت گلکسی اس 9 را در جای مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های پیشین جای‌گذاری کرده است.

    اما از مشخصات فنی این محصول نیز می‌توان به پردازنده اسنپ دراگون 845 کوالکام اشاره کرد. هنوز معلوم نیست سامسونگ علاوه بر پرچمدار جدیدش، محصولات دیگری نیز می خواهد رونمایی کند یا خیر.

    هوآوی و آنر

    حضور هوآوی و انر بعنوان دو شرکت چینی تولید کننده گوشی هوشمند در کنگره جهانی موبایل، امسال با مشکلات و چالش‌های متعددی رو به رو شد. به گونه ای که هوآوی در ابتدا قصد داشت گوشی میت 10 پرو را با همکاری اپراتور AT&T معرفی و عرضه کند اما این اپراتور در آخرین لحظه، اقدام به لغو قرارداد با هوآوی کرد. بدین ترتیب این شرکت چینی با ورایزن همکاری‌اش را آغاز کرد تا فروش میت 10 پرو را برعهده بگیرد.

    حالا بر اساس آخرین اخبار، رونمایی از این گوشی احتمالا تا ماه آوریل به تعویق خواهد افتاد. اما هوآوی در رویداد بارسلون حاضر خواهد شد و انتظار می‌رود بالاخره یک گوشی جدید را رونمایی کند.

    شرکت آنر هم بعنوان یک زیرمجموعه از هوآوی، احتمالا در کنگره جهانی موبایل حضور خواهد داشت اما ممکن است هیچ گوشی جدیدی را رونمایی نکند. چراکه این شرکت به تازگی، در ماه دسامبر گذشته یک گوشی تحت عنوان آنر ایکس 7 و آنر ویو 10 را معرفی کرد. آنر احتمالا در MWC 2018 تنها قیمت و تاریخ عرضه این گوشی در ایالات متحده آمریکا را اعلام می کند.

    ال‌جی

    با اینکه این شرکت کره‌ای هنوز نتوانسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی هوشمند در جهان را به دست بیاورد، اما همواره در این رویداد شرکت کرده و گوشی‌های جدید و پرچمدار خود را در آن معرفی کرده است.

    بر اساس گزارش و شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسد ال جی در MWC 2018 از گوشی جی 7 رونمایی کند. هرچند که برخی دیگر از شایعات مبنی بر آن است که این گوشی در تاریخ و رویداد دیگری معرفی خواهد شد.

    نوکیا

    شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال که نقش فرشته نجات و احیاکننده‌ برند محبوب نوکیا را برعهده داشت، تاکنون توانسته است کارنامه درخشانی را برای خود و نوکیا به ارمغان بیاورد. حالا به نظر می‌رسد نوکیا در کنگره امسال نیز می‌خواهد گوشی‌های مختلفی همچون نوکیا 1، نوکیا 4، نوکیا 7، نوکیا 8 و نوکیا 9 را رونمایی کند.

    شیائومی

    شرکت چینی شیائومی که در سال‌های اخیر بخصوص در سال گذشته 2017 میلادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته، احتمالا تصمیم دارد که گوشی می 6 خود را در این رویداد اختصاصی معرفی کند.

    گوگل

    گوگل هم بعنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی و توسعه‌دهنده سیستم عامل محبوب اندروید و هم به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیکسل همواره در کنگره جهانی موبایل حضور پررنگی داشته است.

    این شرکت اعلام کرده است که در رویداد امسال تمرکز ویژه‌ای برروی دستیار صوتی خود یعنی گوگل اسیستنت خواهد داشت. البته انتظار می‌رود این شرکت از گوشی‌های جدید پیکسل نیز رونمایی کند.

    سونی

    انتظار می‌رود سونی در MWC2018 از یک گوشی پرچمدار خود احتمالا اکسپریا ایکس زد پرو رونمایی کند که احتمالا به یک نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح تصویر 4K، پردازنده‌ اسنپ‌دراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه‌ رم مجهز خواهد بود.

    بلک بری و آلکاتل

    پس از آنکه بلک بری گوشی کی وان را عرضه کرد، توانست بعد از مدت‌ها به موفقیت خیره کننده‌ای دست یابد. این شرکت پیشتر در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که قصد دارد در کنگره جهانی موبایل 2018 از دو گوشی هوشمند مجهز به صفحه کلید فیزیکی رونمایی کند.

    آلکاتل نیز احتمالا سه گوشی جدید خود را در این رویداد خاص معرفی خواهد کرد.

    اچ تی سی

    این شرکت چینی که در چند سال اخیر چندان موفق ظاهر نشده است، احتمالا با وجود حضور در این رویداد، از هیچ گوشی جدیدی رونمایی نخواهد کرد. هرچند که شایعاتی مبنی بر معرفی پرچمدار جدید U12 وجود دارد ولی گفته می‌شود این شرکت می‌خواهد آن را در یک رویداد اختصاصی در ماه مارس یا آوریل معرفی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر