هشدار پلیس فتا درباره نرم افزار Facetime شرکت اپل

عصر کالا- رییس مرکز عملیات سایبری پلیس فتا از وجود یک آسیب پذیر در نرم افزار Facetime محصولات شرکت اپل خبر داد و گفت: کاربران تا بروزرسانی جدید باید این نرم افزار را غیر فعال کنند.

هشدار پلیس فتا درباره نرم افزار Facetime شرکت اپل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، سرهنگ رسول لطفی درباره وجود باگ در نرم افزار فیس تایم (face time) که در روزهای جاری خبر ساز شده و محصولات اپل Apple را تحت تاثیر قرار داده است، اظهارداشت: به وجود آمدن این باگ ها، طبیعی است و یک دستاورد تکنولوژی به شمار می آید؛ احتمال دارد، این باگ ها در سطح نرم افزار از سوی شرکت متولی به وجود آمده باشد.

    رییس مرکز عملیات سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هر ابزار ارتباطی در کنار مفید بودنش در دنیای IT یک سری مشکلاتی نیز به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: برابر اعلام شرکت متولی تا پایان هفته، این مشکل با بروزرسانی این نرم افزار توسط شرکت تولید کننده اش برطرف خواهد شد.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه این مشکل در سطح نرم افزارهای ارتباطی نیست، گفت: نرم افزار های غیر ارتباطی، نیز می توانند با چنین مشکلی روبرو شوند. سرهنگ لطفی با بیان اینکه این باگ از (groupchat ) نرم افزار فیس تایم (face time) استفاده و دوربین طرف مقابل را قبل از پاسخگویی توسط وی فعال می کند، به کاربران توصیه کرد: از بخش تنظیمات گوشی تا زمانی که ورژن جدید (face time) ارائه نشده از مسیر setting، تب (face time) را غیر فعال کنند، زیرا در غیر این صورت اطلاعات آنها در دسترس افراد سودجو قرار می گیرد.

    رییس مرکز عملیات سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد: بهتر است کاربران عزیز بر روی گوشی خود مدیریت داشته باشند و سطح دسترسی ها را مدام کنترل کنند تا مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند.

    وی تصریح کرد: به صورت کلی در گوشی های اندرویدی که نرم افزارهای دیگری به جز فیس تایم (face time) قرار دارند کاربران باید مدام گوشی خود را آپدیت کرده و بعد از نصب هر نرم افزار از قسمت دسترسی آپ ها App Preimission و در گوشی های اپل Apple از قسمت Privacy میزان دسترسی هر نرم افزار را به دلخواه خود محدود یا آزاد کنند.

    سرهنگ لطفی گفت: شهروندان می توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir فوریت‌های سایبری، بخش گزارش مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر