آیا به زودی آیفون به پایان راه خواهد رسید؟

عصر کالا- با توجه به گسترش تدریجی فناوری نوظهور واقعیت افزوده پیش بینی می شود که اپل در آینده، رویکرد خود را تغییر دهد و گجتی جدید را جایگزین آیفون کند.

آیا به زودی آیفون به پایان راه خواهد رسید؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، همانطور که همه ما می دانیم گوشی های آیفون جز موفق ترین محصولات شرکت اپل به شمار می روند و فروش یک میلیاردی این گوشی ها از آغاز تولید آن ها تا کنون، گواه خوبی برای اثبات این موضوع است؛ اما همانطور که گوشی های آیفون به تدریج جایگزین آی پدها شدند، احتمالا در آینده ای نزدیک وسیله دیگری نیز جایگزین آن ها می شود؛ زیرا شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت، فیس بوک و گوگل در حال سرمایه گذاری گسترده برای گسترش فناوری واقعیت افزوده که گرافیک های کامپیوتری به واسطه آن با دنیای واقعی ادغام می شوند، هستند و اپل نیز فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده است.

    این فناوری روزی منجر به ساخت عینک های هوشمند سبک وزنی خواهد شد که گسترش استفاده از آن ها باعث خواهد شد صفحه نمایش های مختلف دیگر جایگاهی در زندگی روزمره مردم نداشته باشند و استفاده از گوشی های مختلف از جمله گوشی های آیفون نیز ضرورتی نداشته باشد؛ بنابراین می توان گفت که این گوشی ها نمی توانند آینده اپل را تضمین کنند.

    اپل هیچ گاه اطلاعات مرتبط با محصولات آینده خود را ارائه نمی کند؛ اما با در نظر گرفتن دستاوردهای این شرکت و عرضه نرم افزارهای مختلف توسط این شرکت، می توان در مورد محصولات آینده این شرکت پیش بینی هایی انجام داد. اپل به تازگی نرم افزاری با عنوان ARKit منتشر کرده است که طراحی و ایجاد اپلیکیشن های واقعیت افزوده توسط توسعه دهندگان برای گوشی های آیفون را تسهیل کرده است.

    انتشار این نرم افزار نتایج خوبی دربرداشته است و منجر به ایجاد چند اپلیکیشن واقعیت مجازی برای گوشی های جدید آیفون شده است؛ البته هنوز تعداد این اپلیکیشن ها برای گوشی های آیفون زیاد نیست و تعدادی از آن ها در پاییز سال میلادی جاری برای مردم عرضه خواهند شد. اپل در راستای استفاده گسترده از فناوری واقعیت افزوده تاکنون چند شرکت فعال در این زمینه را نیز تحت مالکیت خود درآورده است.

    در چند سال آینده اپل به تدریج تغییراتی در رویکرد تولید محصولات خود ایجاد خواهد کرد و این موضوع ممکن است روند تولید گوشی های آیفون را نیز تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است همانگونه که گوشی های آیفون جایگزین آیپادهای اپل شدند، در آینده ای نه چندان دور هم وسیله جدیدی جایگزین آن ها شود. حتی از گفته های تحلیلگران نیز می توان چنین برداشتی کرد؛ به عنوان مثال یکی از تحلیلگران پیش بینی کرده است که فروش گوشی های آیفون در دهه آینده کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

    طبق پیش بینی های انجام شده، بازار موبایل تا سال 2020 هر سال تنها سه درصد رشد خواهد داشت؛ بنابراین می توان گفت موفقیتی که اپل در دهه گذشته به دلیل فروش بالای گوشی های آیفون به دست آورده است، به تدریج کم رنگ خواهد شد و در آینده ای نه چندان دور نابود خواهد شد. از سویی دیگر متخصصان پیش بینی کرده اند که فروش هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که وسایل نوظهوری هستند، تا سه سال دیگر 198 درصد رشد خواهد داشت. حال این سوال مطرح می شود که آیا اپل در راستای تغییر رویکرد خود، عرضه گوشی های آیفون را کاهش می دهد یا نه.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر