مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران:

شرایط گارانتی گوشی‌های سامسونگ در ایران اصلاح شد

عصر کالا- مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طبق سیاست‌های گارانتی سامسونگ خرابی ناشی از نصب نرم افزار و برنامه‌های متفرقه شامل گارانتی نبود که این موضوع تغییر کرد.

شرایط گارانتی گوشی‌های سامسونگ در ایران اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محمد جعفر نعناکار مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شرایط گارانتی گوشی سامسونگ اظهار داشت: در نتیجه بررسی های انجام شده، نامه ای به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال شد. در این نامه توضیح دادیم که به دلیل مسایل تحریم، بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی امکان عرضه در یک مارکت بین المللی مانند گوگل پلی را ندارند. از سوی دیگر برخی اپلیکیشن های بیمه ای و بانکی یا حتی اپلیکیشن دولت همراه، بنا به یک سری مصلحت ها، روی مارکت‌های بین المللی منتشر نمی شوند. در چنین شرایطی سامسونگ می تواند همه این ها را به عنوان یک برنامه متفرفه تلقی کرده و به این بهانه گوشی را از گارانتی خارج کند.

    اکنون بند 7 شرایط گارانتی روی سایت سامسونگ در ایران اصلاح شده و در شرایط مواردی که شامل گارانتی نمی‌شود به جای بند پیشین آمده است: « هزینه های مرتبط با خرابی های ناشی از نصب هر گونه نرم افزار یا برنامه که توسط شرکت سامسونگ طراحی و تولید نشده باشد.»

    نعناکار درباره تفاوتی که بند جدید در شرایط گارانتی ایجاد می کند توضیح داد: براساس شرایط جدید، اگر براثر نصب یک اپلیکیشن متفرقه، آسیبی به گوشی وارد شود، مثلا باتری آن دچار مشکل شده یا صفحه لمسی دستگاه ایراد پیدا کند، گوشی از گارانتی خارج نمی شود، اما سامسونگ حق دارد، هزینه تعمیرات را از کاربر دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر