گوشی های گلکسی سامسونگ به جای نسخه‌های بعدی نوقا، اندروید ۸ اوریو را دریافت خواهند کرد

عصر کالا- احتمالا برای گوشی های گلکسی سامسونگ خبری از آپدیت‌ های سیستم عامل بعدی نباشد. اما تکلیف کاربران منتظر برای دریافت به روزرسانی چه خواهد شد؟

گوشی های گلکسی سامسونگ به جای نسخه‌های بعدی نوقا، اندروید ۸ اوریو را دریافت خواهند کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، سامسونگ طی چند ماه اخیر، آپدیت اندروید نوقا را برای تعداد زیادی از گوشی های موبایل سری گلکسی خود منتشر کرده است. از طرفی دیگر، خوشبختانه بسیاری از گوشی های گلکسی سامسونگ تازه معرفی شده نیز به صورت پیش‌فرض همراه با نسخه سال 2016 اندروید عرضه شده‌اند.
    اما سامسونگ، اندروید 7.0 نوقا را به دستگاه‌های موبایل خود آورد و خبری از نسخه‌های جدیدتر همچون 7.1.1 و 7.1.2 نبوده است. همچنین، اگرچه نسخه 8.5 سامسونگ اکسپرینس (که پیشتر با نام تاچ ویز شناخته می‌شد) اکنون معرفی شده است، اما این رابط کاربری منحصر به گلکسی نوت 8 و سایر دستگاه‌هایی است که به تازگی معرفی شده‌اند. سایر گوشی های گلکسی سامسونگ حتی گلکسی اس 8، طی مدت اخیر نسخه 8.1 رابط کاربری این شرکت را دریافت کرده‌اند.

    اندروید 8 اوریو اصلی‌ترین به‌روزرسانی سیستم عامل برای دستگاه‌های تمامی گوشی‌سازان از جمله سامسونگ است. با توجه به تعدد پرچمداران و مخصوصا گوشی های گلکسی سامسونگ بالارده، انتظار داریم این شرکت توسعه نسخه سال 2017 اندروید را در پیش بگیرد و دیگر نسخه‌های 7.1.1 و یا 7.1.2 برای مدل‌هایی که نوقا را تاکنون دریافت کرده‌اند منتشر نشود.
    می‌توان امید داشت گوشی موبایل گلکسی شما، در سال آینده اندروید 8 نوقا را دریافت کند. در غیر این صورت، دیگر خبری از به‌روزرسانی سیستم عامل نخواهد بود. اما آیا اجبار به استفاده از اندروید 7.0 نوقا در گوشی های گلکسی سامسونگ اتفاق بدی است و آیا کاربران به این خاطر از ویژگی‌های زیادی محروم خواهند شد؟

    در نسخه‌‌های بعدی اندروید نوقا همچون 7.1.1، بیشتر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی جدید برای گوشی ها و تبلت های سری نکسوس و همچنین دو گوشی موبایل گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال گنجانده شده است. می‌توان مطمئن بود سامسونگ، آن‌ دسته از تغییرات عمومی این نسخه‌های جدید نوقا را در همان به‌روزرسانی اندروید 7.0 قرار داده است. اما انحصار نسخه 7.1.2 اندروید برای دستگاه‌های گوگل و مخصوصا پیکسل‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل گلکسی نوت 8 به صورت پیش‌فرض با اندروید 7.1.2 عرضه نشد. برای دست پیدا کردن به قابلیت‌هایی همچون نگه داشتن انگشت بر روی میانبر یک اپلیکیشن برای مدتی طولانی به منظور دسترسی به قابلیت‌های بیشتر، می‌توان از سایر لانچرهای اندرویدی همچون Google Now Launcher و Nova Launcher استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر