کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟

عصر کالا- یکی از مهم‌ترین مواردی که اغلب افراد هنگام خرید تلفن همراه به آن توجه می‌کنند دوربین موبایل است. حالا دیگر با پیشرفت تکنولوژی در حوزه تلفن هوشمند دوربین موبایل‌ها هم رشد جالب توجهی کرده‌ و به جرات می‌توان گفت با داشتن برخی تلفن‌های هوشمند موجود در بازار، نیاز به دوربین‌های SLR تا حد زیادی از بین رفته است.

کدام گوشی‌های هوشمند بهترین دوربین را دارند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، به دنبال این موضوع، بعضی از تولیدکنندگان موبایل‌ها بخش زیادی از تمرکز خود را بر دوربین گذاشته‌اند و البته نیاز بازار هم چنین ایجاب می‌کند. درواقع یکی از مهم‌ترین مسائلی که اغلب خریداران موبایل به آن توجه می‌کنند دوربین است و به تبع هم تولیدکنندگان موبایل به این سمت می‌روند که دوربین گوشی‌هایشان را توسعه دهند و مخاطب بیشتری جذب کنند. در این میان برخی تولیدکنندگان به چنان رشدی در این حوزه رسیده‌اند که می‌توان گفت برترین ویژگی‌ موبایلشان کیفیت دوربین آن است. در ادامه به معرفی موبایل‌هایی می‌پردازیم که برترین دوربین‌ها را در میان رقبای خود دارند. اگر دیگر ویژگی‌های این تلفن‌های هوشمند برایتان مناسب است درباره دوربین آنها مطمئن باشید که عکس‌های خوبی برای شما خواهند گرفت. بنابراین اگر دوربین موبایلی که می‌خواهید داشته باشید برایتان مهم است در وهله اول سراغ این گوشی‌ها بروید.
    HTC U11
    همان‌طور که حتما به گوشتان رسیده کمپانی اچ‌تی‌سی حدود دو هفته پیش از آخرین پرچمدار خود با عنوان HTC U11 رونمایی کرد. این تلفن هوشمند بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها دوربین قدرتمند و پرسرعتی دارد. با اینکه دوربین اصلی این گوشی دوگانه نیست، اما از آنجا که دوربین این تلفن هوشمند از نسل سوم سنسورهای UltraPixel بهره می‌برد می‌توان به کیفیت بالای آن امیدوار بود. دوربین اصلی U11 سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم آن هم 16 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی با گشودگی دیافراگم f/ 1.7 مجهز به تکنولوژی‌های اچ‌دی‌آر، هایپرلپس، فیلمبرداری اسلوموشن و فیلمبرداری 4K با قابلیت ضبط سه‌بعدی صدای «Acoustic focus» است. همچنین این دوربین از نسل سوم تکنولوژی اولتراپیکسل و فوکوس خودکار لیزری برای سیستم Dual Pixel Focus بهره می‌برد و به لطف این سیستم دوپیکسلی سرعت فوکوس روی سوژه در این دوربین به میزان جالب توجهی بالاست. دوربین U11 در سایت DxOMark موفق به ثبت امتیاز 90 شده که در حال حاضر بیشترین امتیاز در بین دیگر تلفن‌های هوشند است.
    مقام نخست در این رتبه‌بندی، پیش از این از آن گوشی گوگل پیکسل بود. از دوربین که بگذریم این گوشی یک ویژگی جذاب دیگر دارد و آن سیستم تعاملی جدیدی موسوم به اج‌سنس (Edge Sense) است. این سیستم درواقع مجموعه‌ای سنسور در لبه‌های گوشی است که باعث می‌شود کاربر با فشردن لبه‌های صفحه نمایش کارهای متفاوتی را انجام دهد. ابعاد آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی 9/ 153 در 9/ 75 در 9/ 7 میلی‌متر و وزن آن نیز 169 گرم است. از دیگر ویژگی‌های U11 می‌توان به نمایشگر ال‌سی‌دی و 5/ 5 اینچی با رزولوشن 1440×2560، باتری 3 هزار میلی‌آمپری، تراشه اسنپدراگون 835 و داشتن گواهی IP67 اشاره کرد. این گوشی چهار میکروفن در اطراف بدنه‌ خود دارد که بنا بر ادعای اچ‌تی‌سی قادر به ارائه ضبط صدای 360 درجه‌ای هستند. قیمت این تلفن هوشمند 650 دلار اعلام شده و البته در اینجا باید این نکته را هم گفت که U11 هنوز به بازار ایران نرسیده و پیش‌بینی می‌شود تا حدود دو هفته دیگر به دست مشتریان ایرانی نیز برسد.
    Samsung Galaxy S8
    سامسونگ سال گذشته به دنبال آتش‌گرفتن نوت 7 و حواشی و تبعات آن، دوره سختی را گذراند. با این حال این کمپانی کره‌ای خم به ابرو نیاورد و همه تلاش خود را کرد تا اتفاق‌های بد گذشته را از ذهن همه پاک کند و جالب اینکه تا حد زیادی موفق هم شده است. این کمپانی اخیرا از آخرین پرچمدار خود با عنوان Samsung Galaxy S8 رونمایی کرده که به نوبه خود گوشی قدرتمند و جالب توجهی به حساب می‌آید و با استقبال زیادی هم مواجه شده است به‌طوری که پس از گذشت یک ماه از عرضه‌ جهانی بیش از 5 میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رسید. دوربین اصلی گلکسی S8 مجهز به سنسور 12مگاپیکسلی است که از فوکوس Dual Pixel به همراه لنزی با f/ 1.7 پشتیبانی می‌کند. ویدئوی 4K به میزان 30 فریم بر ثانیه نیز از قابلیت‌های این دوربین است.
    دوربین سلفی گلکسی اس 8 نیز 8 مگاپیکسل به همراه دیافراگم F1.7 است. دوربین دوم این گوشی نیز از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. درنهایت اینکه این دوربین در سایت DxOMark امتیاز 88 را از آن خود کرده است. از دوربین که بگذریم گلکسی اس 8 با ابعاد 1/ 68 در 9/ 148 و ضخامت 8 میلی‌متر عرضه شده و با وزن 155 گرم نمایشگر 1/ 5اینچی دارد. نمایشگر Super AMOLED، با رزولوشن 1440×2910 پیکسل، استاندارد IP68، جک 5/ 3 میلی‌متری هدفون، حسگر اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره و حسگر عنبیه‌، باتری با ظرفیت 3 هزار میلی‌آمپر و پردازشگر Snapdragon 835 برخی ویژگی‌های مهم این گوشی به شمار می‌رود.
    iPhone 7 Plus
    کمپانی اپل همواره به دوربین‌های گوشی‌هایش مفتخر بوده و هست. اگرچه این گوشی‌ها هیچ‌وقت موفق نشدند در وب‌سایت DxOMark به مقام نخست برسند با این حال در عمل همواره این دوربین‌ها موفق بوده‌اند. این گوشی که سال گذشته معرفی شده است از دوربین دوگانه بهره می‌برد. ماژول دوربین دوتایی پشتی آی‌فون 7 پلاس از یک لنز واید معادل 28 میلی‌متر با دیافراگم f/ 1.8 و یک لنز تله‌فوتو معادل 56 میلی‌متر با دیافراگم f/ 2.8 تشکیل شده است. هردو لنز از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند. یکی از ویژگی‌های جذاب این دوربین حالت جدید Portrait mode است. درواقع با استفاده از این حالت شما می‌توانید پس‌زمینه عکس‌های خود را طوری محو کنید که تصویر نامعلومی از آن ثبت شود. حالت پرتره از اطلاعات ثبت شده از طریق هر دو دوربین استفاده می‌کند تا یک نقشه‌ سه‌بعدی بسازد و تصمیم بگیرد کجای عکس را شارپ، کجا را نرم و کجا را کاملا محو کند. اپل در دوربین سلفی 7 پلاس از یک سنسور 7 مگاپیکسلی استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند می‌توان به صفحه نمایش 5/ 5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، گواهی IP67، اسپیکر دوگانه، حذف جک هدفون 5/ 3 میلی‌متری، پردازنده‌ 4 هسته‌ای A10 و همچنین باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.
    Google Pixel
    کمپانی گوگل سال گذشته از اولین تلفن هوشمند خود با عنوان پیکسل رونمایی کرد. این گوشی با مشخصات جالب توجهی روانه بازار شد که یکی از آنها دوربین قدرتمندش است. این دوربین در وب‌سایت DxOMark توانست مقام نخست را به‌دست بیاورد. البته همان‌گونه که گفتیم پس از آن اچ‌تی‌سی این مقام را از گوگل گرفت و حالا پیکسل با رتبه 89 در مقام دوم است. پیکسل از دوربینی با 12 مگاپیکسل به همراه دیافراگم f/ 2.0 بهره می‌برد. به این‌صورت که دوربین 30 عکس در ثانیه می‌گیرد و از میان آنها 10 عکس بهتر از لحاظ رنگ و نور و موارد دیگر را انتخاب و در گالری ثبت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین پیکسل می‌توان به لرزشگیر الکترونیکی تصویر، فوکوس لیزری و فلش LED از نوع Dual-Tone اشاره کرد. دوربین پیکسل قادر به ثبت ویدئو با رزولوشن‌ 4K و 30 فریم بر ثانیه و همچنین رزولوشن فول اچ‌دی با 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه و در نهایت با رزولوشن اچ‌دی با 30، 60 و 240 فریم بر ثانیه (اسلوموشن) است. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/ 2.0 است. از دیگر ویژگی‌های گوشی پیکسل می‌توان به نمایشگر 0/ 5 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل، باتری 2770 میلی‌آمپر ساعتی و همچنین پردازنده اسنپدراگون 821 اشاره کرد. پیکسل با ابعاد 5/ 69 در 8/ 143 میلی‌متر ضخامتی معادل 5/ 8 میلی‌متر و وزنی برابر 143گرم دارد.

    Sony Xperia XZ Premium
    با اینکه کمپانی سونی در بازار موبایل آن‌طور که باید نمی‌درخشد با این حال نمی‌توان دوربین قدرتمند پرچمدارش را انکار کرد. سونی از این گوشی در کنگره جهانی موبایل که اسفند سال گذشته برگزار شد رونمایی کرد. Xperia XZ Premium دارای دوربینی 19 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدئوهای 4K است.  این دوربین که گشودگی دیافراگم f/ 2.0 دارد شامل حسگر رنگ RGB است که به دوربین کمک می‌کند تصاویر بهتر و دقیق‌تری ثبت کند. همچنین شاتر این دوربین پرسرعت و ضد اعوجاج است، به‌گونه‌ای که از ثبت تصاویر دارای شکم به ویژه زمانی که سوژه در حال حرکت است جلوگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه در این گوشی حالت اسلوموشن آن است که در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند چهار برابر آهسته‌تر عمل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Xperia XZ Premium می‌توان به دوربین جلو 12 مگاپیکسلی، نمایشگر 5/ 5 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160، پردازنده اسنپدراگون 835، ابعاد 77 در 156 در 9/ 7 میلی‌متر با وزن 195 گرم اشاره کرد. باتری این گوشی نیز 3230میلی‌آمپرساعت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر