آی مک و مک پرو اپل احتمالا به تاچ بار مجهز خواهند شد

عصر کالا- گزارش‌های جدید از احتمال بهره‌مندی آی‌ مک‌ و همچنین مک‌ پرو اپل از قابلیت تاچ‌ بار حکایت دارند.

آی مک و مک پرو اپل احتمالا به تاچ بار مجهز خواهند شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، همان‌طور که می‌دانید، جدیدترین لپ‌تاپ‌های مک بوک پروی شرکت اپل از قابلیتی جذاب بهره می‌برند. این قابلیت، تاچ بار یا صفحه‌نمایش لمسی OLED است که در قسمت بالای صفحه‌کلید قرار گرفته و دسترسی سریع به کاربردی‌ترین قابلیت‌های هر اپلیکیشن را فراهم می‌کند. تاچ بار مک بوک پرو از سنسور اثر انگشت تاچ آیدی مشابه با آنچه در آیفون شاهد هستیم نیز بهره می‌برد.

    برای بهره‌مندی از این قابلیت جذاب، در حال حاضر چاره‌ای به‌جز خرید مک بوک پروی 2016 با صفحه‌کلیدی مجهز به تاچ بار ندارید. با این تفاسیر، در صورتی که شما از کامپیوترهای دسکتاپ اپل استفاده می‌کنید، شانسی برای استفاده از این قابلیت نخواهید داشت. با این حال، گزارش‌های جدید حکایت از آن دارند که به‌زودی آی مک شرکت اپل و حتی مک پرو این شرکت هم احتمالا به قابلیتی مشابه تجهیز خواهند شد.

    به بیان دقیق‌تر، نگاهی به لیست پتنت‌های ثبت‌شده برای اپل در هفته گذشته، نشان می‌دهد آی مک و مک پروی اپل نیز مدت زیادی از تاچ بار بی‌بهره نخواهند ماند.

    تصاویر به‌دست‌آمده از این پتنت‌های جدید نشان می‌دهند اپل احتمالا در حال کار روی صفحه‌کلیدی است که تاچ بار را در نسل جدید Magic Keyboard ادغام خواهد کرد. چنین محصولی در نهایت امر قابلیت‌های Touch Bar و همچنین بازکردن قفل با استفاده از سنسور اثر انگشت را به iMac و Mac Pro کوپرتینویی‌ها اضافه خواهد کرد. صفحه‌کلیدهای جدید مجیک کیبورد را می‌توان در تعامل با مک بوک، مک بوک ایر و مدل‌های قدیمی‌تر مک بوک پرو هم استفاده کرد.

    به‌ نظر می‌رسد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، این صفحه‌کلید جدید هم‌زمان با رونمایی از آی‌مک‌ جدید رونمایی خواهد شد. اپل به تازگی اعلام کرد نسخه جدید آی‌مک برای بهره‌برداری در سال جاری، در دست تولید است. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی مک پرو در سال 2018 پیش روی مشتاقان قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر