مایکروسافت مرگ ویندوز فون را تایید کرد

عصر کالا- شرکت مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که دیگر از این پس سیستم عامل تلفن‌های همراه خود را توسعه نخواهد داد.

مایکروسافت مرگ ویندوز فون را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از وب سایت آی تی پرووپرتال، شرکت مایکروسافت به طور رسمی پایان ارائه تلفن‌های هوشمند بر پایه ویندوز فون را اعلام کرد.

    جو بلفیور- رئیس بخش «مایکروسافت اکسپرینس- در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر گفت هیچ تلفن همراه مبتنی بر ویندوز فون در دست ساخت نیست.

    وی در این توییت نوشت: «البته ما به پشتیبانی از این سرویس ادامه خواهیم داد – مانند رفع باگ، ارائه آپدیت‌های امنیتی و غیره – اما ایجاد قابلیت‌های جدید اکنون در تمرکز ما قرار ندارد.»

    ویندوز فون اکنون در «حالت سرویس» قرار گرفته است. این امر به این معنی است که مایکروسافت به ارائه خدمات و آپدیت‌های امنیتی به دستگاه‌های مبنتی بر ویندوز فون ادامه خواهد داد؛ با این‌حال، این سیستم عامل را توسعه نخواهد داد.

    ویندوز فون برای مدتی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرده است. یکی از دلایل بروز این مشکلات، ناتوانی تلفن‌های همراه هوشمند ویندوز فون در رقابت با آیفون‌های شرکت اپل و تنوع دستگاه‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

    مایکروسافت نخستین بار سیستم عامل ویندوز فون را در سال 2010 معرفی کرد و در پی آن، چند نسخه دیگر از آن را منتشر کرد. شرکت مایکروسافت امیدوار بود با خرید بخش لومیای نوکیا در سال 2014، تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را افزایش دهد. اما این تلفن‌های همراه هرگز به موفقیت‌های بزرگ دست نیافتند و موجب شدند مایکروسافت با خسارات عمده‌ای روبرو شود.

    اکنون شایعاتی درباره احتمال معرفی تلفن‌ همراهی به نام «سرفیس فون» به گوش می‌رسد که می‌تواند محصولات سرفیس پرو و سرفیس لپتاپ این شرکت را تکمیل کند. اما تا کنون شواهد قابل استنادی درباره این دستگاه منتشر نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر