گلکسی اس ۸ مینی در راه است

عصر کالا- بر اساس جدیدترین شایعات گلکسی اس ۸ مینی (galaxy S۸ Mini) به عنوان نسخه ریز نقش پرچم دار سامسونگ به زودی معرفی خواهد شد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های احتمالی نسخه کوچک گلکسی اس ۸ آشنا می‌شویم.

گلکسی اس ۸ مینی در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    بر اساس جدیدترین شایعات گلکسی اس 8 مینی (galaxy S8 Mini) به عنوان نسخه ریز نقش پرچم دار سامسونگ به زودی معرفی خواهد شد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های احتمالی نسخه کوچک گلکسی اس 8 آشنا می‌شویم.

    انتشار شایعات پیرامون یک دستگاه پیش از معرفی آن، بخشی هیجان‌انگیز است که کاربران را برای معرفی یک محصول بسیار مهم در دنیای تکنولوژی آماده می‌کند. پرچمداران سامسونگ، به خاطر موقعیت ویژه این شرکت در صنعت موبایل و همچنین به دلیل سرمایه‌گذاری تبلیغاتی ویژه این غول کره‌ای، همیشه حتی پیش از معرفی شدن در صدر اخبار قرار دارند. در حالی که امیدوار بودیم بعد از معرفی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس شایعات مربوط به پرچمداران سری S سامسونگ در سال 2017 تمام شوند، موج جدیدی از این شایعات به راه افتادند.

    به عنوان نمونه، بعد از گذشت چند هفته از معرفی آن‌ها تصاویری از یک نسخه دارای دوربین متفاوت مدل کوچکتر را مشاهده کردیم. اگرچه عنوان شد خبری از عرضه چنین محصولی نبوده و به احتمال زیاد تنها با یکی از نمونه‌های اولیه مواجه هستیم، اما حدود دو هفته قبل گلکسی اس 8 با دوربین دوگانه مجددا رویت شد.

    به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان تصمیم دارد خانواده پرچمدار جدید خود را گسترش بدهد، چرا که بعد از ظاهر شدن گلکسی اس 8 اکتیو در وب سایت سامسونگ، اکنون خبرهایی از گلکسی اس 8 مینی نیز به گوش می‌رسند. اگر تمامی این خبرها واقعیت داشته باشند باید منتظر معرفی 3 گوشی موبایل جدید از این سری باشیم. بر اساس اخبار منتشر شده از کره جنوبی، ظاهر نسخه مینی همانند برادران بزرگتر خود خواهد بود و تفاوت‌ها اصلی آن، به برخی مشخصات سخت افزاری مربوط می‌شوند.

    نسخه جدید گلکسی اس 8 به جای اسنپدراگون 835 از اسنپدراگون 821 قدرت خواهد گرفت که مغز متفکر گوشی های موبایلی همچون ال جی جی 6 و گلکسی نوت اف ای محسوب می‌شود. گفته می‌شود با وجود ثابت باقی ماندن حافظه رم 4 گیگابایتی آن، ظرفیت داخلی به نصف و به 32 گیگابایت کاهش پیدا خواهد کرد.

    صفحه نمایش مدل جدید همچنان از نوع Infinity Display بوده و حدود 5.3 اینچ اندازه خواهد داشت. از دیگر بخش‌هایی که گفته می‌شود در مقایسه با نسخه اصلی تغییر نخواهد کرد دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دستگاه است.

    گلکسی اس 8 مینی احتمالا گرانقیمت خواهد بود

    متاسفانه منبع این اخبار آن‌چنان موثق نیست. سامسونگ بعد از عرضه گلکسی اس 5 مینی در سال 2014، هیچ محصول دیگری در این دسته‌بندی عرضه نکرد، هر چند کاربران دوست دارند دوباره قادر به خرید نسخه‌های ارزان قیمت پرچمداران این شرکت باشند.

    اما با در نظر گرفتن مشخصات فنی گلکسی اس 8 مینی که این منبع در اختیار ما قرار داده، نمی‌توان قیمت آن‌چنان پایینی برای آن در نظر گرفت. به عنوان نمونه حافظه رم دستگاه همچنان همان 4 گیگابایت باقی خواهد ماند و قرار نیست پنل نمایشگر و سنسور دوربین تغییر پیدا کنند. این‌ها بخش‌هایی هستند که قیمت بالای گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را در کنار چیپست اسنپدراگون 835 سبب شده‌اند. پس با عدم تغییر آن‌ها، نمی‌توان کاهش قیمت قابل توجهی را برای گلکسی اس 8 مینی متصور شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر