۱۹ درصد از مشتریان اپل مشتاق عرضه اسپیکر هوشمند هوم پاد هستند

عصر کالا- ماه گذشته اپل از اسپیکر هوشمند هوم پاد که از دستیار صوتی سیری میزبانی می کند رونمایی کرد و اکنون بسیاری از مشتریان این شرکت منتظر عرضه آن به بازار هستند.

۱۹ درصد از مشتریان اپل مشتاق عرضه اسپیکر هوشمند هوم پاد هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ اشتیاق و هیجان بیشتر مشتریان پر و پا قرص محصولات اپل که همه محصولات این کمپانی را خریداری می‌کنند، نسبت به سایر افراد، برای خرید جدیدترین محصول این شرکت یعنی اسپیکر هوشمند هوم پاد (HomePod) چیز خیلی عجیبی نیست. از دو هزار خریدار محصولات اپل، نوزده درصد آن‌ها برای عرضه اسپیکر هوشمند هوم پاد که اوایل این ماه در کنفرانس WWDC معرفی شد، بسیار هیجان‌زده هستند. سیزده درصد افراد عادی نیز اعلام کردند که مشتاق عرضه این محصول هستند.

    از زمانی که اسپیکرهای هوشمند جای خود را در بازار باز کردند، آمازون اکو و دات همواره از محصولات پرطرفدار در این بازار بودند. در گام بعدی، شرکت گوگل نیز با عرضه گوگل هوم، به‌طور رسمی وارد این رقابت شد و اکنون نیز شرکت اپل با معرفی هوم پاد قصد دارد تا سهمی از این بازار را از آن خود کند. اسپیکر هوشمند شرکت آمازون، میزبان دستیار صوتی الکسا است و گوگل، دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) را در اسپیکر هوشمند گوگل هوم به‌کاربرده است. دستیار صوتی معروف شرکت اپل یعنی سیری نیز از این به بعد قرار است شما را در هوم پاد همراهی کند. از سایر محصولات مشابه که انتظار می‌رود امسال به بازار بیایند، می‌توان به هارمان کاردن ایوک که شامل یک اسپیکر پریمیوم هارمان کاردن و دستیار صوتی کورتانا است و یک نسخه طراحی شده توسط کمپانی سامسونگ اشاره کرد. این نسخه دستیار صوتی بیکسبی را در دل خود جای داده است.

    ظاهراً اپل قادر خواهد بود تا به کمک مشتریان وفادار خود، اسپیکر هوشمند هوم پاد را با قیمتی دو برابر آمازون اکو به بازار عرضه کند (سیصد و چهل و نه دلار در مقابل صد و هفتاد و پنج دلار). نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هنگام خرید یک اسپیکر هوشمند، قیمت مهم‌ترین فاکتور برای مشتریان به حساب می‌آید. اسپیکرهای هوشمند برای پاسخ به سؤالات و مدیریت وظایفی که به لطف دستیارهای هوشمندی در آن‌ها جای داده‌شده، طراحی‌شده‌اند. این وظایف می‌تواند شامل هر چیزی مانند بررسی وضعیت آب‌وهوا، نتایج مسابقات ورزشی و چک کردن قیمت سهام در بازارهای بورس باشد. شرکت اپل، هوم پاد را با اپل موزیک ادغام کرده است؛ زیرا ظاهراً قصد دارد این محصول را به‌عنوان یک پخش کننده موسیقی در خانه که توانایی اتصال به اسپیکرهای بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر را هم دارد، مطرح کند.

    تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل روز گذشته درباره تفاوت نسبتاً زیاد قیمت بین هوم پاد این شرکت با نمونه‌های مشابه در بازار به زمانی که آیپاد و آیفون معرفی‌شده بودند، اشاره کرد و گفت عده زیادی اعتقاد داشتند که قیمت زیاد این محصولات مانع از فروش بالای آن‌ها خواهد شد و این مسئله مشتریان را از این محصولات دور خواهد کرد:

    اگر هنگامی‌که آیپاد معرفی شد را به خاطر بیاورید، بسیاری از مردم می‌گفتند "چرا کسی باید 399 دلار را برای یک دستگاه پخش کننده موسیقی هزینه کند؟" و زمانی که آیفون معرفی شد، عده‌ای با سخنانی مانند "آیا کسی برای یک آیفون پولی پرداخت می‌کند؟" به استقبال این محصول رفته بودند و آی پد نیز وضعیتی مشابه داشت. ما همیشه محصولاتی را برای مردم عرضه می‌کنیم که حتی پیش از آن نمی‌دانستند به آن نیازی دارند.
    اسپیکر هوم پاد اپل در ماه دسامبر عرضه خواهد شد تا بخشی از خریدهای تعطیلات کریسمس را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر