خط و نشان چین برای آلمان در حمایت از هوآوی

عصر کالا- سفیر چین در آلمان هشدار داد در صورتی که برلین تحت تاثیر فشارهای آمریکا درهای خود را به روی شرکت هوآوی ببندد چین هم مقابله به مثل خواهد کرد.

خط و نشان چین برای آلمان در حمایت از هوآوی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا ، هو کن، سفیر چین در آلمان، هشدار داد در صورتی که آلمان تحت فشار آمریکا شرکت مخابراتی هوآوی را از بازار خود حذف کند پکن به صورت متقابل مقابله به مثل خواهد کرد.

    وی در این باره گفت:‌اگر برلین تصمیم بگیرد که شرکت مخابراتی هوآوی را از بازار خود حذف کند، این مسئله برای این کشور عواقب خواهد داشت و دولت چین در واکنش به این مسئله دست روی دست نخواهد گذاشت.

    این مقام چینی در این باره به صادرات خودروی آلمان به چین اشاره کرد که تنها در سال 2018 آلمانی‌ها 28 میلیون دستگاه در بازار چین، خودرو فروختند.

    وی با کنایه تاکید کرد: اگر چین با توجه به اینکه خود می‌تواند خودرو تولید کند اعلام کند که خودروهای آلمانی ایمن نیستند، این مسئله یک سیاست کاملا حمایت گرایانه خواهد بود.

    علیرغم آن که آلمان هنوز رسما به دلایل امنیتی نام هوآوی را به لیست شرکت‌های با ریسک امنیتی خود اضافه نکرده است،‌اما برخی مقامات برلین اعلام کردند در صورتی که این اطمینان حاصل نشود که هوآوی از نظر امنیتی مشکلی ندارد احتمال دارد که نام این شرکت وارد لیست امنیتی شود.

    سفیر چین می‌گوید: لطفا سند تهدید امنیتی بودن هوآوی را به ما نشان دهید. در غیر این صورت هوآوی باید به فعالیت خود در بازار آلمان ادامه دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر