مدیرعامل مایکروسافت از معرفی موبایلی کاملاً متفاوت در آینده خبر می دهد

عصر کالا- طور که می دانید مایکروسافت بیش از یک سال است که موبایلی مبتنی بر ویندوز معرفی نکرده. با کاهش سهم ویندوز فون در بازار جهانی تلفن همراه به کمتر از ۱ درصد، این کمپانی ناچار شد تا روند کسب و کارش را تغییر دهد و در همین راستا بیش از ۷.۶ میلیارد دلار سرمایه و هزاران موقعیت شغلی را از دست داد.

مدیرعامل مایکروسافت از معرفی موبایلی کاملاً متفاوت در آینده خبر می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، مدیرعامل مایکروسافت می خواهد موبایلی کاملاً متفاوت معرفی کند
    مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که تا انتهای ماه ژوئن (اوایل تیرماه) ساختار جدید بخش موبایلش را معرفی کند، اما هنوز مشخص نیست چه برنامه ای برای ویندوز 10 موبایل در سر دارند. «ساتیا نادلا» مدیرعامل کنونی این شرکت در مصاحبه اخیرش می گوید آنها بالاخره تلفن همراه خواهند ساخت، اما محصولشان شباهتی به دستگاه های کنونی ندارد. او در رابطه با وضعیت کنونی اسمارت فون های ویندوزی می گوید:

    ما همین حالا هم موبایل می سازیم. شرکت هایی مانند اچ پی و برخی دیگر طرف قرارداد ما هستند که روی حوزه های خاصی از جمله مدیریت، امنیت و قابلیت ویژه کانتینیوم تمرکز دارند.

    موبایل مایکروسافت هم مانند دیگر محصولات خانواده سرفس، متمایز خواهد بود
    به گفته نادلا، مایکروسافت در حال حاضر توجه اصلی اش را به فراهم کردن اپلیکیشن ها و خدماتش روی پلتفرم های iOS و اندروید معطوف ساخته. او از خانواده محصولات سرفس به عنوان مثال خوبی از عملکرد متمایز این کمپانی در حوزه سخت افزار یاد می کند. البته مدتهاست که طرفداران مایکروسافت منتظر «سرفس فون» هستند، اما به نظر می رسد شرکت مذکور هنوز آمادگی معرفی چنین محصولی را ندارد. نادلا می گوید:

    اگر می خواهید بدانید آیا دوباره موبایل می سازیم یا نه، به شما اطمینان می دهم که همین طور است، اما شاید اصلاً شباهتی به دستگاه های امروزی نداشته باشد.

    «یوسف مهدی» نایب رئیس بخش ویندوز و دیوایس های مایکروسافت هم در اشاره به فعالیت در حوزه موبایل اظهار داشت «ما قصد نداریم محصولی را روانه بازار کنیم که دیگران پیش از ما آن را تولید و عرضه کرده اند».

    موبایل ها مرده اند، فقط هنوز متوجه مرگشان نشده ایم
    از سوی دیگر «الکس کیپمن» که توسعه هولولنز را در شرکت ردموندی بر عهده داشته، به صراحت می گوید «موبایل ها مرده اند، فقط هنوز متوجه مرگشان نشده ایم.» او در گفتگو با بلومبرگ می گوید با رشد و توسعه فناوری های واقعیت افزوده و ترکیبی، تلفن همراه هم به سرنوشت دایناسورها دچار می شود.

    به هر حال از گفته های مدیرعامل مایکروسافت و مدیران ارشد آن چنین بر می آید که باید منتظر محصولی جدید و انقلابی از آنها باشیم؛ دستگاهی که شاید نتوان نام موبایل را بر آن گذاشت، یا حداقل با تعاریف کنونی متفاوت است، اما ثابت می کند که ردموندی ها هنوز به طور کامل از بازی بیرون نرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر