رشد ۱۸.۷ درصدی فروش آیفون در چین

عصر کالا- فروش آیفون در چین ۱۸.۷ درصد در ماه پایانی سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

رشد ۱۸.۷ درصدی فروش آیفون در چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده است، به نظر می رسد که اپل در بازار چین در ماه پایانی سال گذشته، دسامبر 2019، توانسته رشد و افزایش 18.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند که به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، موفقیت بزرگی برای این شرکت آمریکایی به شمار می رود.

    دو سال گذشته که تنش میان چین و ایالات متحده آمریکا بالا گرفته و تب جنگ تجاری میان این دو کشور، دامان بسیاری از شرکت های تکنولوژی و خودروسازی آمریکایی و چینی را گرفته بود، برای اپل نیز سال های سختی بود و در این مدت با افت عملکرد قابل توجهی مواجه شد. از طرفی دیگر در همین بازه زمانی هواوی به عنوان نخستین غول تکنولوژی چینی به اتهاماتی همچون جاسوسی از کاربران و مقامات آمریکایی و همچنین همکاری با دولت چین متهم شد و به دنبال ممنوعیت فروش و فعالیت در آمریکا، سهم خود را در بازار این کشور از دست داد. بعد از آن بسیاری از کاربران چینی نیز در پاسخ به ممنوعیت هواوی و تلاش واشنگتن برای تحریم هواوی، اقدام به بایکوت خرید و استفاده از گوشی های آیفون اپل کردند. همین امر موجب شد اپل نیز با کاهش سهم قابل توجهی در چین که یکی از بزرگترین بازارهای فروش موبایل در جهان به شمار می رود، از دست بدهد.

    حالا به نظر می رسد که باری دیگر اپل موفق شده است با ثبت رشدی 18.7 درصدی در آخرین ماه از سال 2019 میلادی، روندی رو به رشد و صعودی را برای خود به ارمغان بیاورد. 

    طبق اطلاعات مندرج در وب سایت gsmarena، پیشتر رشد اپل در بازار چین در بازه زمانی سپتامبر و اکتبر 2019، تنها 6 درصد گزارش و اعلام شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر