معرفی نخستین هدست واقعیت مجازی برای آیفون

عصر کالا- برخی گوشی‌های اندروید خاص می‌توانند از هدست‌های واقعیت مجازی با استفاده از هدست "گوگل دی‌دریم" لذت ببرند که از نمایشگر و پردازشگر تلفن همراه به عنوان پایه‌ای برای تجربه واقعیت مجازی استفاده می‌کند اما گوشی‌های آیفون با این هدست کار نمی‌کنند.

معرفی نخستین هدست واقعیت مجازی برای آیفون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از انگجت، اکنون شرکت کوچکی به نام Occipital (اپتیکال) از هدست جدیدی برای دستگاههای آیفون رونمایی کرده که عملکرد گسترده‌تری نسبت به سایر هدست‌های واقعیت مجازی موجود مانند هدست‌های شرکت‌های گوگل و اُکیولس دارد.

    این هدست جدید که "بریج" (Bridge) نام دارد، با گوشی‌های آیفون 6، 6S و 7 کار می‌کند. این هدست واقعیت مجازی متحرک در ماه مارس به قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید که البته تعداد محدودی از آن پیش از کریسمس به قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

    قیمت این هدست نسبت به Cardboard گوگل گرانتر است اما کاربرد بیشتری دارد.

    شرکت اپتیکال پیش از این برای ساخت حسگر ساختار در آی‌پد شناخته شده بود که می‌تواند فاصله یک دیوار یا مانع را محاسبه کند. این حسگر مثال خوبی از یک اسکنر سه‌بعدی است.

    این حسگر همچنین بخش مهمی از هدست بریج نیز هست و در ترکیب با لنزهای زاویه بار آیفون می‌تواند به دقت محیط اطراف کاربر را نقشه‌برداری کند.

    این هدست می‌تواند فیلم‌های واقعیت مجازی موجود یا هر چیزی که هدست کاردبورد گوگل نمایش می‌دهد، نشان دهد. علاوه بر آن، شرکت اپتیکال به زودی یک افزونه (پلاگین) را در دسترس سازندگان قرار خواهد داد تا محتوای واقعیت مجازی موجود را به گونه‌ای تقویت کنند که بتواند حرکت کاربر را تشخیص دهد.

     

    تصویر واقعیت مجازی قابل مشاهده با هدست بریج

    بریج همچنین نخستین هدست آیفون است که تجربه واقعیت افزودنی را نیز ارائه می‌کند.

    البته این هدست از دوربین تلفن همراه و حسگر ساختار برای فیلمبرداری از فضای مقابل فرد استفاده کرده و سپس گرافیک رایانه‌ای را روی تصاویر زنده قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر