پرداخت ۱۶ میلیارد دلار توسط اپل به کمیسیون اروپا

عصر کالا- اپل که از سوی مقامات کمیسیون اروپایی به فرار مالیاتی با سوءاستفاده از قوانین سهل گیرانه ایرلند متهم شده، برای کاهش اختلافات با این کشور به دنبال پرداخت ۱۶ میلیارد دلار در ماه مارس است.

پرداخت ۱۶ میلیارد دلار توسط اپل به کمیسیون اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، پرداخت این مبلغ به ایرلند توسط اپل تا شهریور ماه ادامه می یابد و درک موران از مقامات وزارت دارایی ایرلند این موضوع را تایید کرده است.

    این پول در یک حساب امانی که هم اپل و هم مقامات ایرلندی به آن دسترسی دارند، به امانت خواهد ماند تا تکلیف منازعه حقوقی میان اپل و کمیسیون اروپایی در مورد فرار مالیاتی این شرکت مشخص شود.

    مقامات کمیسیون اروپایی به اپل اتهامات متعددی در مورد فرار مالیاتی و همین طور دریافت کمک حقوقی غیرقانونی توسط دولت ایرلند وارد کرده اند و از این کشور خواسته اند تا 16 میلیارد دلار به علت همین تخلفات از اپل دریافت کرده و نگهداری کند.

    بر اساس تحقیقات به عمل آمده، دولت ایرلند از سال 1991 تا سال 2007 به اپل اجازه داده تا درآمد خود در بازار کشورهای اروپایی را به زیرمجموعه های خود در این کشور مننتقل کند و از این طریق قوانین مالیاتی سختگیرانه کشورهایی مانند فرانسه و آلمان را دور بزند. اگر محکومیت اپل توسط کمیسیون اروپایی قطعی شود، این شرکت باید میلیاردها دلار غرامت بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر