قابلیت جدید "حالت تاریک" بی‌فایده است!

عصر کالا- محققان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که فعال‌سازی قابلیت حالت تاریک و شبانه در گوشی‌های هوشمند کمکی به خواب بهتر و سلامت چشم کاربران نخواهد کرد.

قابلیت جدید "حالت تاریک" بی‌فایده است!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در طول یک سال اخیر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف علی‌الخصوص پیام رسان‌ها تلاش زیادی برای عرضه و ارائه حالت تاریک و شبانه کردند تا بدین وسیله از سلامت چشمان کاربران محافظت به عمل آورده و از آثار منفی نور سفید پس زمینه اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربران به هنگام استفاده در شب جلوگیری کنند.

    همانطور که از نام حالت تاریک و شبانه dark mode مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که پس زمینه سفید و روشنی دارند، طراحی و توسعه داده شده است و برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام شب و تاریکی محیط، از اینترنت به گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. چرا که چشمان آنها کمتر اذیت شده و مشکلات کمتری برای خواب شب هنگام آنها ایجاد خواهد کرد.

    بر اساس گزارش وبسایت تک رادار، اما حالا نتایج تحقیقات جدید کارشناسان و پژوهشگران تا حد زیادی این قابلیت جدید در اپلیکیشن‌های مختلف را زیر سوال برده است، چراکه آنها بر این باورند فعال‌سازی این قابلیت کمک چندانی به حفظ سلامت چشم و الگوهای خواب کاربران نمی‌کند و از تاثیرات منفی و بلند مدت آن نمی‌کاهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر