هشدار درباره شارژرهای غیراستاندارد

عصر کالا- لوازم جانبی و ملحقات و حتی نرم‌افزارها در گوشی‌های مختلف متفاوت‌اند و برهمین اساس می‌توان گفت که شارژر یکی از اقلام مهم گوشی‌ است که اگر نسبت به آن بی‌توجهی به خرج دهیم، مانند آن است که نسبت به گوشی خود بی‌انصافی کرده باشیم چون استفاده از شارژرهای غیراستاندارد و حتی شارژرهایی که به برندهای متفاوت از برند گوشی تلفن همراه تعلق دارند، می‌تواند آسیب‌های متعددی برای گوشی به دنبال داشته باشد.

هشدار درباره شارژرهای غیراستاندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، مشکل شارژ گوشی‌ها و پیدا کردن شارژر مناسب برای گوشی از بین رفت چراکه اگر پیش از این فردی از گوشی نوکیا استفاده می‌کرد، مجبور بود برای شارژ گوشی خود حتما شارژر نوکیا پیدا کند، اما اکنون با شارژرهای اکثر برندها می‌توان گوشی‌های مختلف را شارژ کرد.

    از سویی دیگر شارژرهای چندکاره و یا انواع مدل‌های پاوربانک هم به بازار آمده‌اند و با قیمت‌های مختلفی که گاه رقمی نازل محسوب می‌شود، به فروش می‌رسند. اما این شارژرها می‌توانند برای گوشی‌های تلفن همراه مشکلات متعددی به دنبال داشته باشند.

    به گفته کارشناسان، اکنون بسیاری از کاربران تلفن همراه بدون توجه به آنکه باید برند شارژر و گوشی تلفن همراه یکسان باشد از شارژرهای مختلف وحتی غیراستاندارد و با برندهای نامعتبر استفاده می‌کنند. اگر چه این شارژرها گوشی فرد را شارژ کرده و باتری آن پر می‌شود، اما از نظر ساختار پایه شارژرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و استفاده از شارژرهای متفرقه باعث آسیب‌رسیدن به گوشی تلفن همراه می‌شود. موضوعی که متاسفانه مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

    بر این اساس استفاده از شارژر مناسب با گوشی حتما به عمر دستگاه افراد کمک کرده و جلوی مشکلات احتمالی را می‌گیرد. لزوما باید از هر شارژر برای همان گوشی استفاده کرد، در زمانی هم که از باتری‌های چند کاره استفاده می‌شود، اگر قرار باشد آسیبی به دستگاه نرسد، لازم است باتری را از گوشی خارج کرده و سپس آن را شارژ کنند، اما در اکثر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

    به گفته فعالان بازار قیمت شارژر در برندهای مختلف رقم‌های متعددی را در بر می‌گیرد. اکنون حجم عمده‌ای از شارژرها مانند گوشی‌های تلفن همراه از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود و در موارد مختلف ممکن است افراد برای پرداخت هزینه کمتر از نمونه‌های غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده کنند، اما واقعیت آن است که باید برای خرید شارژر معتبر باید از مراکز شناسنامه‌دار و با فاکتور رسمی خرید شود.

    این نوع شارژرها معمولا برای تمام گوشی‌های تلفن همراه ساخته می‌شود، اما باید به این مساله توجه داشت که هر نوع گوشی شرایط خاص خود را داشته و با توجه به ولتاژ باتری‌های مختلف و پایه‌های آنها استفاده از این شارژرها معقول به نظر نمی‌رسد.

    همچنین معمولا خدمات گارانتی گوشی‌ها هم مباحثی که مربوط به نوسان برق می‌شود را در بر نمی‌گیرند، اما می‌بینیم که مردم به راحتی به این مساله بی‌توجهی کرده و برای گوشی که قیمت میلیونی برای خرید آن پرداخته‌اند، شارژر 10 هزار تومانی می‌خرند که قطعا استفاده از این نوع شارژرهای غیرمجاز توجیه‌پذیر بوده و مشکلات متعددی را برای گوشی تلفن همراه ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر