iPhone ؛

محبوب ترین برند گوشی دنیا ۱۰ سالگی اش را جشن گرفت

عصر کالا- ۹ ژوئیه سال ۲۰۰۷ استیو جابز در مراسمی از آیفونی رونمایی کرد که حالا پس از ۱۰ سال هنوز محبوبترین گوشی جهان به حساب می آید.

محبوب ترین برند گوشی دنیا ۱۰ سالگی اش را جشن گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان،  10 سال پیش بود که اولین آیفون ساخت شرکت اپل توسط استیو جایز رونمایی شد.اکنون پس از 10 سال می توان گفت این نوع تلفن همراه همه ساله بر طرفدارانش افزوده و به نوعی محبوترین گوشی جهان محسوب می شود.

    نخستین آیفون اپل در نسخه 4 گیگابایتی 499 دلار و در نسخه 8 گیگابایتی 599 دلار قیمت داشت که در آن زمان با استقبال بی نظیری روبه رو شد به طوری که در مجله تایم از این دستگاه به بهترین نوع آوری سال یاد کردند

    لازم به ذکر است از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیارد دستگاه آیفون در سراسر جهان به فروش رسیده است.

    استیو جابز اعتقاد داشت که تلفن های هوشمند باید به اندازه ای باشد که در دست راحت بوده لذا بزرگی این تلفن ها را درست نمیدانست ، عقیده ای که بعد از مرگ او به فراموشی سپرده شد چراکه طراحان بعدی آیفون با تغییر در اندازه های مدل های جدید فرم و شکل نوینی به این نوع تلفن ها دادند.

    تونی فادل، یکی از طراحان و متخصصین گوشی های همراه در گفتگویی با رویترز مدل اقتصادی آیفون در نخستین سال عرضه به بازار را فاجعه آمیز قلمداد کرده است.


    اپل در پایان نخستین سال فروش آیفون، در واکنش به سستی بازار و نیز به منظور جلب نظر مشتریان جدید در آستانه جشن های سال نو قیمت این محصول را کاهش داد که با استقبال بسیار زیاد همراه شد.

    اپل یک سال بعد اپ استور را راه اندازی کرد که اینک از طریق حق کمیسیون دریافتی از طراحان و توزیع کننده های اَپ بیش از 24 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت آمریکایی به همراه دارد.

    تونی فادل این تحول را که به دمکراتیزه شدن انفورماتیک و ارتباطات در سراسر جهان منجر شده فوق العاده توصیف کرد و گفت: «این مایه دلگرمی است زیرا همان چیزی است که استیو جابز قصد داشت با اپل 2 و مک به آن برسد و در نهایت سی سال بعد محقق شد.»

    برخی کارشناسان معتقدند گرچه اپل مخترع تلفن های هوشمند نیست اما تحول عظیمی در این عرصه و به خصوص در زمینه صفحه نمایشی لمسی و اپلیکیشن ها ایجاد کرده است.

    با این حال در یکی دو سال اخیر شاهد کم شدن نوآوری و طراحی تکراری آیفون ها بوده ایم و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند اپل برای 10 مین نسل از آیفون که در سال 2017 معرفی خواهد شد برنامه ویژه ای دارد. باید منتظر باشیم و کمپانی شماره یک جهان چه برنامه هایی برای راضی کردن کاربران دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر