هشدار متخصصان امنیتی به کاربران سیستم عامل اپل

عصر کالا- متخصصان امنیت دیجیتال به کابران سیستم عامل اپل هشدار داده‌اند که مراقب بدافزارهایی باشند که به طور ویژه برای حمله به این سیستم عامل طراحی شده‌اند.

هشدار متخصصان امنیتی به کاربران سیستم عامل اپل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  ایرنا، یکی از بدافزارهایی که کامپیوترهای اپل را در معرض خطر قرار داده، باج‌افزاری است که فایل‌های کامپیوتر کاربران را کدگذاری می‌کند و در ازای آزاد کردن این فایل‌ها، از کاربران تقاضای پول می‌کند.
    بدافزار دیگر یک جاسوس‌افزار است که همه فعالیت‌های کاربران روی کامپیوتر آنها را می‌بیند و اطلاعات ارزشمند آنها مانند مشخصات حساب بانکی یا رمز عبور حساب‌های مهم آنها را می‌دزدد.
    این دو بدافزار را شرکت‌های امنیتی فورتینت ( Fortinet) و ایلین‌والت (AlienVault ( از طریق یک پرتال در 'وب تاریک' کشف کرده‌اند که به عنوان ویترینی برای هر دو برنامه فعالیت می‌کرد.
    متخصصان امنیتی دریافته‌اند که این دو بدافزار به طور رایگان برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته‌اند و در واقع هر کسی می‌تواند با استفاده از سرویس ارائه شده از سوی نویسندگان این برنامه‌ها، باج‌گیری اینترنتی کند.
    تنها چیزی که از کاربران این برنامه‌ها خواسته می‌شود آن است که با برنامه‌نویسان تماس بگیرند تا زمان و جزئیات راه‌اندازی بدافزار را هماهنگ کنند.
    محققان شرکت فورتینت وقتی به عنوان مشتری با سازندگان بدافزارها تماس گرفتند، متوجه شدند که مشتریان این نرم‌افزارها باید سود حاصل از باج‌گیری اینترنتی را با نویسندگان بدافزارها تقسیم کنند.
    متخصصان امنیتی شرکت فورتینت که نمونه بدافزار را به عنوان مشتری دریافت کرده بودند، پس از بررسی آن متوجه شدند که کدگذاری آن بسیار ساده‌تر از بدافزارهایی است که معمولا برای حمله به سیستم عامل‌های ویندوز استفاده می‌شود.
    پیتر ایوین، محقق شرکت ایلین‌والت به کاربران کامپیوترهای اپل هشدار داده است که بیش از پیش باید مراقب بدافزارهایی باشند که آنها را هدف گرفته‌اند.
    به گفته این کارشناس امنیت دیجیتال، با توجه به رشد بازار کامپیوترهای اپل 'می‌توان انتظار داشت که نویسندگان بدافزارها زمان بیشتری صرف تولید بدافزار برای این کامپیوترها کنند.'
    با این حال آمار نرم‌افزار ضد ویروس مک‌آفی نشان می‌دهد که تنها 450 هزار برنامه مخرب کامپیوترهای اپل را هدف گرفته‌اند که بسیار کمتر از 23 میلیون برنامه‌ای است که به کاربران ویندوز حمله می‌کنند.
    کارشناسان امنیت دیجیتال می‌گویند این تصور که کامپیوترهای اپل در برابر حمله‌ها امنیت دارند تنها به این دلیل رایج شده است که بیش از 90 درصد کاربران کامپیوتر در دنیا کاربر ویندوز هستند و به همین دلیل هکرها همیشه روی حمله به این کاربران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
    توصیه کارشناسان به کاربران کامپیوترهای اپل آن است که همیشه سیستم عامل خود را به روز نگه دارند و ایمیل‌های خود را با دقت بیشتری باز کنند.
    براساس این گزارش، شرکت اپل حاضر نیست در مورد خطر حمله این بدافزارها پاسخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر