رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

کالاهای ایرانی در بانه با برند «ال‌جی» و «سامسونگ» فروخته می‌شوند

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: برخی از کالاهای خوب ایرانی در کشور تولید می‌شود و بعد به بانه رفته و مارک ال‌جی و سامسونگ به آن زده شده و فروخته می‌شود، در حالی که همه کالاها ایرانی هستند.

کالاهای ایرانی در بانه با برند «ال‌جی» و «سامسونگ» فروخته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا ،  رضا رزقیان‌مقدم در خصوص انتشار اخباری مبنی بر خروج دو شرکت خارجی لوازم خانگی از کشور، اظهار کرد: هنوز هیچ شرکتی خارج نشده و خبر خروج ال‌جی و سامسونگ از کشور قابل قبول نیست و این اخبار را رد می‌کنیم. ممکن است از خردادماه قراردادها دوباره از سر گرفته و کالا وارد شود.

    وی افزود: پایه یک سری مذاکرات را بر مبنای خردادماه گذاشتند که هنوز قطعی و دقیق نیست که قرار است چه کالایی باشد، در این ماه مشخص می‌شود که کالا به ایران وارد می‌شود یا نه و قصد دارند که به توافق نهایی برسند. در واقع در این ماه مذاکراتی انجام می‌شود که روال ادامه کار مشخص خواهد شد.

    رزقیان‎مقدم با بیان اینکه هنوز شرکت خارجی از ایران خارج نشده و کالا وجود دارد، تصریح کرد: شرکت‌ها در انبارهای خود کالا دارند اما مقداری کمتر است تا زمانی که ایران از کره کالا خریداری کند و مقداری برنامه تحریم‌ها مشخص شود.

    کمبود ماشین ظرفشویی و لباسشویی ایرانی

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه ما با کمبود وسایل الکترونیکی شوینده مانند ظرفشویی و لباسشویی ایرانی مواجه هستیم، تصریح کرد: تولید این کالاها نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش داشته و کالا در بازار کمتر است. در کالاهای ال‌جی، سامسونگ و دوو کمبود وجود داشته و قابل قبول است اما به طور کلی در حال حاضر در بازار رکود وجود دارد و تقاضای زیادی نیست.

    وی در خصوص قیمت لوازم خانگی، گفت: قیمت لوازم خانگی تغییری نداشته و هر شرکتی که قصد تغییر قیمت دارد باید از صنعت و معدن مجوز بگیرد، قیمت‌های آن بررسی شود و بر اساس قیمت‌های تمام شده اعلام کند اما هنوز قیمت رسمی هیچ کالایی اعلام نشده است.

    رزقیان‌مقدم بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است و ما کالاهای خوب ایرانی داریم، امیدوارم مردم این کالاهای خوب ایرانی را خریداری کنند تا فرهنگ ال‌جی، سامسونگ و دوو کنار رود. برخی کالاهای خوب ایرانی در کشور تولید می‌شود و بعد به بانه رفته و مارک ال‌جی و سامسونگ به آن زده شده و فروخته می‌شود، در حالی که همه کالاها ایرانی هستند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد خاطرنشان کرد: بازرسان ما در سطح شهر حضور دارند و در طول هفته با نمایندگان صنعت و معدن، بازرسی و اتاق اصناف بازرسی کرده و اگر تخلفی مشاهده کنند، به بازرسی یا سازمان تعزیرات معرفی می‌کنند. اکنون تمام کالاها با قیمت مصوب در بازار است. در حال حاضر کمبود چندانی در کالاهای ایرانی نداریم اما بازار راکد بوده و توان خرید مردم کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه ما بخشنامه‌ای داریم که تمام تبلیغات امور صنفی در فضای مجازی جرم تلقی شود مگر اینکه موارد و موازین صنفی، حقوقی و قانونی را رعایت کنند، عنوان کرد: برخی مواقع فروشگاهی در فضای مجازی برای خرید کالا آگهی می‌دهد و زمانی که ما قصد داریم به آن ورود پیدا کنیم، متوجه می‌شویم فروشگاهی نیست، بلکه تنها یک واحد در آپارتمانی است.

    رزقیان‌مقدم ادامه داد: ما برای اجازه ورود باید از دادستانی نامه بگیریم. چنین فروشندگانی صحت و سقم ندارند و قوانین را رعایت نمی‌کنند. با اتاق اصناف برای تبلیغات فضای مجازی هماهنگی کردیم که باید این فروشندگان مشخص باشند، تمام قوانین صنفی را رعایت کرده و مدارک لازم را ارائه دهند، در این صورت ما به آن‌ها پروانه فعالیت خواهیم داد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر