نگرانی اپل از پیشتازی غول‌های آسیایی در گوشی‌های تاشو

عصر کالا- استیو وزنیاک، هم بنیان‌گذار شرکت اپل، از تلاش شرکت‌های آسیایی همچون سامسونگ و هواوی برای پیشی گرفتن از اپل در تولید گوشی‌های هوشمند تاشو ابراز نگرانی کرد.

نگرانی اپل از پیشتازی غول‌های آسیایی در گوشی‌های تاشو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به رکود بی‌سابقه بازارهای جهانی موبایل در چند سال اخیر، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به سمت و سوی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر پرداخته‌اند که تاکنون دو شرکت سامسونگ و هواوی اقدام به معرفی و رونمایی از محصولات تاشو خود اقدام کرده‌اند.

    اما در این میان شرکت آمریکایی، اپل از سایر رقبای بزرگ آسیایی خود عقب افتاده و به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، در صورت موفقیت میزان فروش گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر و عدم عرضه آن توسط اپل در بازارهای جهانی، برای همیشه از رقبای خود عقب تر قرار خواهد گرفت و شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی قادر خواهند بود گوی رقابت را از آن ربوده و به موفقیت و میزان فروش بی سابقه‌ای دست پیدا کنند.

    چندی پیش بود که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند در صورت استقبال کاربران و مشتریان از این محصول، اپل تا مدت‌ها نخواهد توانست به تولید و تأمین گوشی‌های تاشوی مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر اقدام کند و سامسونگ نیز می‌تواند توسعه این تکنولوژی را در اختیار اپل قرار ندهد و موجب افزایش وابستگی اپل به خود شود.

    آنها همچنین بر این باور بودند که توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو توسط هواوی و سامسونگ برای اپل تهدید بزرگی به شمار می‌رود و این شرکت بزرگ را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

    حالا این طور که به نظر می‌رسد خود اپل نیز به شدت به فکر و تکاپوی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر افتاده است و از لزوم تلاش اپل برای توسعه چنین محصولاتی سخن گفته است.

    وی در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر وب سایت Business Insider ضمن اشاره به پیشتازی اپل در افزودن فناوری‌های نوینی همچون فیس‌آی دی و تاچ‌آی‌دی و همچنین سیستم پرداخت الکترونیکی اپل پی که موجب شد بعد از آن شرکت‌های آسیایی همچون سامسونگ و هواوی نیز از آنها استفاده کنند، خاطرنشان کرد که متأسفانه اپل تاکنون در حوزه توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر پیشتاز نبوده و همین امر موجب نگرانی من شده است.

    وی همچنین اذعان کرد که به گوشی‌های تاشو علاقه خاصی داشته و نظرش را همواره به خود جلب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر