اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده گجت‌ پوشیدنی در جهان شد

عصر کالا- به گزارش استراتژی آنالیتیکس، اپل با عبور از فیت بیت، عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گجت‌ پوشیدنی را به خود اختصاص داده است.

اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده گجت‌ پوشیدنی در جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ اپل تا امروز به تفکیک در مورد میزان فروش ساعت هوشمندش سخن نگفته است که می‌توان اصلی‌ترین دلیلِ در پیش گرفتن چنین سیاستی را رقابت موجود در این حوزه خواند. مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس در آخرین گزارش خود که به بررسی آمار فروش گجت‌های پوشیدنی در آن پرداخته است، اعلام کرده که اپل نزدیک به 3.5 میلیون دستگاه اپل واچ طی سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 به فروش رسانده است.

    اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که میزان عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به بیش از 22 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است که نشان از افزایش 21 درصدی در مقایسه با 18.2 میلیون دستگاه عرضه‌شده در زمستان 2016 دارد. در این بین باید به این نکته اشاره کرد که اپل بیشترین افزایش عرضه را شاهد بوده و تعداد ساعت‌های هوشمند این کمپانی به گواه گزارش استراتژی آنالیتیکس، به بیش از 3.5 میلیون دستگاه رسیده است. در واقع اپل افزایش عرضه‌ی 59 درصدی تجربه کرده که با این وجود، 16 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اپل با عملکرد سه‌ماهه‌ی خود، موفق شده است فیت‌بیترا پشت سر بگذارد و به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گجت‌های پوشیدنی بدل شود.

    استراتژی آنالیتیکس صعود اپل را مرهون عملکرد فوق‌العاده‌ی نسل جدید ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ 2 می‌داند. در گزارش مورد نظر به این نکته اشاره می‌شود که اپل واچ سری 2 با ظاهری مدرن، بازاریابی خوب و حضور خوب در بازار، موفق شده است عملکرد بسیار قابل توجهی از نظر فروش به‌ جای بگذارد.

    یکی از مواردی که باعث شده است هم‌زمان با افزایش فروش اپل واچ و صعود کوپرتینویی‌ها، فیت‌بیت به زیر کشیده شود، کاهش فروش گجت‌های پوشیدنی این کمپانی است. استراتژی آنالیتیکس دلیل اصلی کاهش فروش ففیت‌بیت را عدم استقبال از دستبند هوشمند سلامتی این کمپانی اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، میزان عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی فیت‌بیت از 4.5 میلیون دستگاه در زمستان 2016 به 2.9 میلیون دستگاه طی زمستان 2017 رسیده است. فیت‌بیت با احتساب آمار زمستان، در رتبه‌ی سوم قرار گفته، چراکه شیائومی با عرضه‌ی بیش از 3.4 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی و در اختیار داشتن 15.5 درصد از بازار، رتبه‌ی دوم را از آن خود کرده است.

    تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی اپل اعلام کرد که عرضه‌ی اپل واچ این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، تقریبا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر