مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس ۸ و ال جی جی ۶

عصر کالا- اکنون به مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس ۸ و ال جی جی ۶ می‌پردازیم تا به تفاوت ویژگی Always On display در Galaxy S۸ و همچنین LG G۶ پی ببریم.

مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس ۸ و ال جی جی ۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، از سال گذشته، سامسونگ و ال جی قابلیت جدیدی را در پرچمداران خود ارائه می‌کنند، قابلیتی که با وجود دشمنی مستقیم با باتری و مصرف زیاد انرژی، توجه تمامی کاربران را به خود جلب کرده است. حتی در زمانی که گوشی موبایل بر روی حالت آماده به کار قرار داشته و صفحه نمایش آن قفل است، چند ویجت بسیار کم‌نور و سفید رنگ بر روی نمایشگر مشاهده می‌شوند. به این ترتیب کاربران بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه می‌توانند به اطلاعاتی همچون زمان و تاریخ دسترسی داشته و نوتیفیکیشن‌های از دست رفته را مشاهده کنند. این کاربرد پایه ویژگی Always On display است، اما با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 به تفاوت‌های جزیی آن در دو پرچمدار کره‌ای جدید پی می‌بریم.
    نکته اینجاست که سامسونگ در یک سال گذشته، چندین قابلیت را به ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن رابط کاربری تاچ ویز خود افزوده است، در حالی که ال جی تغییرات زیادی در آن اعمال نکرده و تفاوتی قابل توجهی میان قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن جی 6 و نخستین گوشی موبایل ال جی مجهز به این امکان مشاهده نمی‌شود.
    قابلیت دید
    در ابتدا باید به پنل‌ نمایشگر این دو گوشی موبایل اشاره کنیم. اگرچه سامسونگ همچنان از پنل‌های سوپر AMOLED محبوب خود در محصولاتش استفاده می‌کند، اما شاهد به کار رفتن پنل‌های LCD در دستگاه‌های ساخت دست ال جی هستیم. با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 از نظر پنل نمایشگر به یکی از مهمترین تفاوت‌های این دو پی می‌بریم.
    در پنل‌های AMOLED نیازی به روشن کردن پیکسل‌های مشکی نبوده و به جز بخش‌های سفید رنگ اطلاعات نمایش داده شده در Always On Display، بقیه پیکسل‌ها خاموش می‌مانند. این در حالی است که برای نمایش محتوای Always On Display در ال جی جی 6، نور پس‌زمینه نمایشگر باید همواره منتشر شود. با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در این دو گوشی موبایل به مصرف بالای انرژی در پرچمدار ال جی پی می‌بریم.
    اگر کاربران در مشاهده محتوا مخصوصا زیر نور آفتاب با مشکل مواجه شوند، در ال جی جی 6 این امکان فراهم شده تا کاربران با قبول مصرف انرژی بیشتر، نور صفحه نمایش همیشه روشن را با روشن کردن گزینه Brighter Display افزایش دهند.
     

    ظاهر و زیبایی
    هم در گلکسی S8 و هم در ال جی G6 می‌توان ویجت ساعت را در صفحه نمایش همیشه روشن تغییر داد. البته در پرچمدار ال جی حق انتخاب زیادی وجود ندارد. کاربران تنها می‌توانند یک ساعت دیجیتال، یک ساعت آنالوگ و یک امضا سفارشی انتخاب کنند. اما کاربران می‌توانند در صفحه نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8 یک ساعت دیجیتال یا آنالوگ، یک ساعت جهانی، یک تقویم و یا یک عکس دلخواه قرار دهند.
    مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن
    با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در پرچمداران کره‌ای به یکی دیگر از تفاوت‌های مهم آن‌ها یعنی امکان قرار دادن یک تصویر دلخواه در گلکسی اس 8 پی می‌بریم. بدون شک با این کار، مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.
    همچنین در گلکسی اس 8 می‌توان به پس‌زمینه ویجت‌ها یک قاب با رنگ دلخواه اعمال کرد. همانطور که می‌بینید، جلوه‌های بصری و امکان سفارشی‌سازی قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، در گلکسی اس 8 به مراتب بیشتر از ال جی جی 6 است.
     

    عملکرد
    هر زمانی که یک نوتیفیکیشن مهم اعم از تماس از دست رفته، دریافت پیامک یا پیام در یک پیام‌رسان، دریافت ایمیل و یا هر چیز دیگری داشته باشید، یک آیکون کوچک و مرتبط با آن اپلیکیشن در Always On Display نمایش داده خواهد شد. با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 به مهمترین تفاوت آن‌ها پی خواهید برد. در ال جی جی 6، آیکون‌های تنها برای اطلاع‌رسانی نمایش داده شده و با لمس آن‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد. کاربر می‌بایست برای رسیدگی به وضعیت یک نوتیفیکیشن، قفل دستگاه را باز کرده و به سراغ پنل اعلانات برود.
    با مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در پرچمداران کره‌ای به زیبایی و کارایی آن در گلکسی اس 8 پی می‌بریم

    در گلکسی اس 8 کاربر می‌تواند اعمالی را در خود Always On Display نیز انجام دهد. به عنوان نمونه با دوبار لمس پیاپی ویجت ساعت و یا تقویم، کنترل‌‎های مدیا به نمایش در خواهند آمد. به این ترتیب کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن قفل نمایشگر گوشی موبایل، کنترل پخش موسیقی را به دست بگیرد. اگر بر روی آیکون نوتیفیکیشن مربوط به یک اپلیکیشن خاص دو بار ضربه بزنید، مستقیما به همان اپلیکیشن وارد خواهید شد. البته اگر گوشی موبایل را به وسیله حسگر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و یا پین کد قفل کرده باشید، برای دسترسی به اپلیکیشن باید ابتدا از سد امنیتی تعیین شده عبور کنید.

    نتیجه‌گیری
    هنوز سوالات و بحث‌های زیادی پیرامون کاربردی بودن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد. مشکل دوام پایین باتری هنوز به عنوان یک مشکل اساسی در گوشی های هوشمند مطرح است. در حالی که کاربران همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش عمر باتری می‌گردند، Always On Display را باید یک بلعنده انرژی دانست که کاربرد ساده و ابتدایی آن، ارزش باتری مصرف شده را ندارد. اگرچه چراغ LED چمشک‌زن بالای صفحه نمایش از ال جی جی 6 حذف شده، اما کاربران گلکسی اس 8 همچنان می‌توانند با مشاهده آن، به دریافت یک نوتیفیکیشن جدید پی ببرند و نیاز به فعال‌سازی Always On Display وجود ندارد.
    مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن
    در هر صورت اگر به این قابلیت لوکس دل بسته و ظاهر زیبا و کاربرد تقریبا پایین آن را دوست دارید، هم از نظر زیبایی و هم از نظر مصرف انرژی، Always On Display گلکسی اس 8 عملکرد بهتری دارد. بدون شک نباید این مقایسه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 نظر شما را درباره پرچمدار مورد نظرتان عوض کند. مصرف انرژی این بخش به حدی است که بعید نیست بعد از چند روز استفاده، برای همیشه از شر آن خلاص شوید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر