دستیابی ال جی به بالاترین میزان سود عملیاتی در ۹ سال اخیر

عصر کالا- شرکت ال جی علی‌رغم عدم موفقیت در بخش گوشی‌های هوشمند، موفق شد به بالاترین سود عملیاتی خود در ۹ سال گذشته دست یابد.

دستیابی ال جی به بالاترین میزان سود عملیاتی در ۹ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،گزارش‌های منتشر شده حاکی از موفقیت شرکت کره ای ال جی الکترونیکس است چراکه این غول تکنولوژی شرق آسیایی توانسته به بیشترین میزان سود عملیاتی خود در طول 9 سال اخیر برسد.

    ال جی اعلام کرده است که برآورد می‌شود سود عملیاتی آن در سه ماهه نخست سال جاری 2018 میلادی در مقایسه با سال گذشته، 20 درصد افزایش خواهد داشت که این رقم، بیشترین میزان در 9 سال گذشته بوده است. 

    با اینکه ال جی در بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند چندان نتوانسته است با رقیبان قدرتمند خود همچون سامسونگ به رقابت بپردازد، اما بنابر عقیده تحلیلگران، فروش تلویزیون‌های OLED و لوازم خانگی این شرکت کره‌ای، توانسته عملکرد ضعیف در بخش موبایل ال جی را جبران کرده و پوشش دهد.

    ال جی که دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در جهان به شمار می‌رود، درباره میزان فروش محصولات و جزئیات دیگر این سود عملیاتی، سخنی به میان نیاورده است.

    سود ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی از فروش محصولات ال جی، 1.1 میلیارد دلار عنوان شده است که این رقم بسیار فراتر از آن چیزی است که از این شرکت کره ای انتظار می رفت. این عدد بالاترین میزان سود عملیاتی ال‌جی پس از سال 2009 به‌حساب می‌آید.

    تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که فروش موفقیت آمیز و بالای تلویزیون‌های اولد و همچنین تلویزیون‌های مقرون به صرفه ال سی دی، بخش اعظمی از درآمد و سود ال جی را را تشکیل داده است. ال‌جی اما می‌گوید درآمد این شرکت سه درصد رشد و افزایش داشته و ارزش سهام این شرکت روز جمعه 5.7 درصد بالا رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر