سامسونگ به زودی اولین نمایشگر قابل بسط خود را رونمایی خواهد کرد

عصر کالا- بخش نمایشگر کمپانی که سامسونگ که با نام سامسونگ دیسپلی شناخته میشود مدت زیادی است که عملکرد چشمگیری در این صنعت از خود نشان داده است و غول کره ای نوآوری ها و ایده های جالبی را به صفحه نمایش گجت های مختلف، از تلویزیون ها گرفته تا مانیتور ها و البته نمایشگر گوشی های هوشمند انتقال داده اند و تاثیر محسوسی بر این صنعت گذاشته اند.

سامسونگ به زودی اولین نمایشگر قابل بسط خود را رونمایی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سخت افزار، حال بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ دیسپلی در حال آماده سازی خود برای معرفی اولین نمایشگر قابل بسط است و از این نمایشگر فردا در کنفرانسی در امریکا رونمایی خواهد کرد. طبق ادعای Yonhap News، کمپانی سامسونگ نمایشگر 9.1 اینچی LED قابل بسط ارگانیک خود را در جریان رویداد SID (Society for Information Display) که روز سه شنبه در لوس آنجلس برگزار میرود معرفی خواهد کرد.

    نمایشگر های قابل بسط نسل بعدی نمایشگر های منعطف محسوب میشوند که شامل نمایشگر های خمیده و قابل تا شدن نیز میشوند اما صفحه نمایش های قابل بسط بسیار پیشرفته تر از نمایشگر های منحنی و خمیده هستند. یکی از سخنگویان سامسونگ دیسپلی به خبرگذاری کره ای Korea Herald در مورد این نمایشگر ها گفته است که صفحه نمایش های اولد منعطف فعلی فقط از یک جهت میتوانند خمیده شوند اما پنل های اولد قابل بسط، چه منحنی باشند چه قابل تا شدن و چه خمیده، میتوانند از هر دو جهت فرم بگیرند.

    همچنین گزارش شده است که سامسونگ به Korea Herald گفته است که نمایشگر قابل بسط این کمپانی میتواند تا 12 میلی متر در یک جهت حرکت کند و پس از رها کردن در جای خود ثابت خواهد ماند. این حرکت انقلابی مطمئنا تاثیر زیادی بر روی هر گجتی که به نمایشگر مجهز است خواهد گذاشت. به طور مثال مقاومت صفحه نمایش گوشی های هوشمند که گران ترین قطعه ی این دستگاه ها به شمار میروند در مقابل شکستن افزایش زیادی خواهد یافت و همچنین کاربران خواهند توانست بسته به شرایط، صفحه نمایش خود را تا حدی بزرگ تر کنند. در همین حال انتظار میرود سامسونگ یک نمایشگر 1.96 اینچی با رزولوشن UHD یا 3840 * 2160 را نیز در همین کنفرانس معرفی کند که دارای تراکم پیکسلی 2250 پیکسل بر هر اینچ خواهد بود و مختص واقعیت مجازی طراحی شده است. سامسونگ و به ال جی به عنوان دو غول صنعت صفحه نمایش هر دو در آستانه ی معرفی گوشی های قابل خم خود هستند و احتمالا سال آینده شاهد ورود این دستگاه ها به بازار خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر