بیانیه اپل:

اشکالاتی که موجب جاسوسی سیا می‌شد را رفع کردیم

عصر کالا- به دنبال افشاگری ویکی لیکس در مورد سوءاستفاده سیا از حفره های امنیتی سیستم عامل iOS برای جاسوسی، اپل بیانیه ای صادر کرده و از رفع این مشکلات در گذشته خبر داده است.اپل

اشکالاتی که موجب جاسوسی سیا می‌شد را رفع کردیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا » به نقل از فارس، ویکی لیکس دیشب با انتشار انبوهی از اسناد از جاسوسی گسترده سازمان سیا از گوشی ها، خودروها، تلویزیون های هوشمند، برنامه های گپ و غیره برای سرقت اطلاعات کاربران خبر داد.

    اما اپل می گوید تازه ترین نسخه از سیستم عامل iOS که در ماه ژانویه عرضه شده، دارای وصله های به روزرسان است که از طریق آنها بسیاری از آسیب پذیری های مهمی که به جزییات آنها در اسناد ویکی لیکس اشاره شده، برطرف شده اند.

    اپل در بیانیه خود تصریح کرده که مهندسان اپل در تلاش برای رفع مشکلات احتمالی باقی مانده که سازمان سیا از آنها مطلع است، هستند.

    بر اساس 8761 برگه سند منتشر شده توسط ویکی لیکس در شب گذشته سازمان جاسوسی سیا از آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی سیستم عامل های اندروید و iOS، تلویزیون های هوشمند سامسونگ، خودروهای مختلف و .. برای استراق سمع مکالمات و گپ های افراد و ... استفاده کرده است و در این میان جزییات 14 آسیب پذیری مربوط به سیستم عامل iOS هم درج شده است.

    اپل به کاربران محصولات خود توصیه کرده هر چه سریع تر آخرین نسخه از iOS را بر روی گوشی ها و تبلت های خود نصب کنند تا از خطرات امنیتی احتمالی و جاسوسی های مختلف در امان بمانند.

    یکی از ابزار هکری سیا موسوم به فرشته گریان برای حمله به تلویزیون های هوشمند سامسونگ طراحی شده که آنها را در وضعیت خاموشی قلابی قرار می دهد و کاربر تصور می کند تلویزیون خاموش است. اما در این حالت تمام مکالمات افراد در اتاق ضبط شده و از طریق اینترنت برای سرورهای سیا ارسال می شود.

    سیا همچنین در تلاش برای آلوده کردن سیستم های کنترل خودروها و کامیون هاست و در اسناد ویکی لیکس ادعا شده که این آلودگی ها تقریبا غیرقابل شناسایی و غیرقابل کشف هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر