افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شایعه است

عصر کالا- رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: شایعات افزایش قیمت گوشی تلفن همراه که در بازار و فضای مجازی پیچیده، کذب است.

افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شایعه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از صدا و سیما، رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: از خرداد امسال تاکنون که تا حدودی جلوی واردات گوشی تلفن همراه به صورت مسافری گرفته شد، حدود 150 شرکت مجوز واردات گوشی موبایل دریافت کرده اند در حال حاضر هم در حال انجام این کار هستند.

    حسین غروی رام ادامه داد: شایعاتی که در هفته گذشته درباره افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار و فضای مجازی پیچیده تماما کذب است و توسط افرادی که از این بازار سود می‌بردند منتشر شده است. در مهر گذشته واردات رسمی گوشی تلفن همراه به عدد یک میلیون و 600 هزار رسید در حالی که نیاز کشور تنها یک میلیون دستگاه بود.

    به گفته این مقام مسوول در حال حاضر قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل افزایش واردات بسیار پایین است تا جایی در بعضی از مدل‌های گوشی قیمت در خرده فروشی در بازارهای ایران با قیمت‌های عمده فروشی کشور امارات برابر شده است.  از 22 مهر که معافیت 80 دلاری گوشی تلفن همراه برداشته شد شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گوشی تلفن و ضعف شرکت‌های وارد کننده رسمی در تامین بازار شنیده شد که این شایعات کاملا کذب است و توسط کسانی که از آشفتگی بازار موبایل سود می‌برند ایجاد شده است.

    غروی رام تاکید کرد: در حال حاضر واردات گوشی ماهانه بیش از یک میلیون عدد بوده و به هیچ وجه امکان افزایش قیمت و یا کمبود گوشی تلفن در بازار وجود ندارد. با حذف معافیت 80 دلاری گوشی‌های مسافری، گوشی‌هایی که به این شکل وارد کشور می‌شود هنوز هم از گوشی‌هایی که به صورت رسمی وارد کشور می‌شود قیمت کمتری دارد، اما تفاوت دیگر آن قدر نیست که برای قاچاقچی ارزش ریسک کردن داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر