راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان (اول مهر ۹۶)

عصر کالا- با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین تلفن‌های هوشمند میان رده در راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داشته باشیم.

راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان (اول مهر ۹۶)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان قصد داریم نمونه‌هایی را به شما عزیزان معرفی کنیم که نه تنها نیازهای پایه‌ای، بلکه نیازهای پیشرفته کاربران را برطرف کنند و در برخی زمینه‌ها به خوبی پرچمداران باشند.

    گرچه اجرای طرح رجیستری تا اوایل آبان ماه به تعویق افتاده اما باز هم نمی‌توان روی آن ریسک کرد. طرح رجیستری فرایندی است که پس از اجرایی شدن آن هیچ‌گونه خدمات و سرویس‌دهی مخابراتی به موبایل‌هایی که شماره سریال آن‌ها در سامانه گمرک ثبت نشده داده نمی‌شود. بیشتر گوشی‌هایی که فاقد گارانتی رسمی شرکت سازنده هستند از راه‌های غیرقانونی به کشور وارد شده‌اند و خرید آن‌ها برابر با عدم دریافت خدمات مخابراتی تا چندماه آینده خواهد بود و عملا دستگاهتان را بلا استفاده خواهد کرد. بنابراین توصیه اکید می‌کنم که حتما از فروشگاه‌های مورد اعتماد و ارائه‌دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی، تلفن هوشمند خود را خریداری کنید.

    در نظر داشته باشید قیمت‌های اعلام شده برای هر تلفن هوشمند به صورت تقریبی بوده و ممکن است براساس محل سکونت، رنگ دستگاه و حافطه ذخیره سازی آن متفاوت باشد. بهتر است پیش از اقدام به خرید از قیمت دقیق دیوایس مدنظرتان از فروشگاه مطلع شوید.

    سامسونگ گلکسی ای 3 2017 – Samsung Galaxy A3 2017
    قیمت: یک میلیون و 10 هزار تومان

    ای 3  2017 یکی از بهترین‌ها در بازه گوشی موبایل بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان به شمار می‌رود که از قدرت پردازشی بالایی بهره می‌برد. این دیوایس به عنوان ضعیف‌‌ترین نماینده سری ای به نمایشگری 4.7 اینچی با رزولوشن 720p مجهز شده که کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و حتی زیر نور مستقیم خورشید خواناست. چیپست اگزینوس 7870 نیز با باتری کم حجم 2350 میلی آمپری کاملا سازگار بوده و 93 ساعت کارکرد را در تست‌ها ثبت کرده است. اگر به دنبال یک تلفن هوشمند زیبا با ابعاد کوچک هستید، ای 3 2017 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

    نوکیا 6 – Nokia 6
    قیمت: یک میلیون و 230 هزار تومان

    نوکیا 6 از اندروید خالص به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض استفاده می‌کند و به روز رسانی‌های اندروید را به لطف رابط کاربری بسیار نزدیک خود به اندروید خالص در کوتاه‌ترین زمان دریافت می‌کند. این موضوع زمانی ارزش پیدا می‌کند که متوجه شوید برخی از کمپانی‌های تولید کننده موبایل ماه‌ها بعد از معرفی نسخه جدید اندروید برای معدودی از محصولاتشان به روز رسانی را عرضه می‌کنند. نوکیا زیرمجموعه‌ای از کمپپانی مادر HMD بوده که دوباره خط تولید تلفن‌های هوشمندش را از سر گرفته و نوکیا 6 را با کیفیت ساخت بالا و بدنه فلزی روانه بازار کرده که در کمتر گوشی هم قیمتش می‌توان چنین کیفیتی را مشاهده کرد.

    اگر نگاهی به مشخصات سخت افزاری دستگاه داشته باشیم متوجه قدرت پایین پردازشی نوکیا 6 خواهیم شد که کمی توی ذوق می‌زند و در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

    سامسونگ گلکسی جی 7 2017 – Samsung Galaxy J7 2017
    قیمت: یک میلیون تومان

    شاید یک میلیون تومان برای جی 7 رقم گزافی به نظر برسد، اما نسخه 2017 این گوشی قابلیت‌های متنوعی را در خود گنجانده و از بدنه فلزی، حسگر تشخیص اثر انگشت و نمایشگری فول اچ دی بهره می‌برد. طراحی پشتی بدنه نیز دستخوش تغییراتی شده و در مجموع می‌توان گفت شاهد طراحی زیباتری از طراحان کم حوصله سامسونگ هستیم.

    هواوی نوا – Huawei Nova
    قیمت: یک میلیون تومان

    هواوی گوشی‌های میان رده زیادی روانه بازار کرده ولی در نوا سعی کرده تا از مواد اعلا در ساخت دستگاه استفاده کند تا حس خوب کیفیت به دستان کاربر منتقل شود. نوا علاوه بر ظاهر زیبا و مدرنش برای انجام هر عملیاتی آماده بوده و نمایشگری بزرگ برای وب‌گردی، بازی و تماشای ویدیو دارد. چینی‌ها در کنار تمامی موارد یاد شده از یک باتری با ظرفیت بالا در ساخت نوا استفاده کرده‌اند تا از وابستگی کاربر به شارژر و پریز برق بکاهند. همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت پشت بدنه قرار گرفته و امنیت دستگاه را تا حدود بسیار زیادی ارتقا می‌دهد.

    موتورولا موتو زد پلی – Motorola Moto Z Play
    قیمت: یک میلیون و 700 هزار تومان

    زد پلی از اولین محصولاتی است که موتورولا پس از تصاحب توسط لنوو معرفی کرده است. باید جرات و شهامت موتورولا را در مورد طراحی دیوایس ستود؛ چرا که طراحی دیوایس چیزی مابین زیبایی و کارایی بوده و این روزها کمتر تولید کننده‌ای را می‌توان یافت که حاضر باشد برای حفط کارایی، از زیبایی محصول بکاهد. اگر طراحی ظاهری گوشی را کنار بگذاریم، زد پلی از نمایشگری 5.5 اینچی با پنل Super AMOLED و رزولوشن فول اچ دی برخوردار است و از اندروید نوقا 7.1.1 به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض استفاده می‌کند. موتو زد پلی را می‌توان پرچمداری لایق برای موتورولا دانست که در بیشتر زمینه‌ها عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد.

    فراموش نکنید که زد پلی نیز از اکوسیستم موتو مود پشتیبانی می‌کند. این بدین معناست که شما می‌توانید ماژول‌های مختلفی را خریداری کرده و به موبایلتان متصل کنید. گرچه این ماژول‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند اما به خاص بودن محصول موتورولا کمک شایانی می‌کنند.

    لنوو پی 2 – Lenovo P2
    قیمت تقریبی: یک میلیون و 300 هزار تومان

    پی 2 دیگر گوشی محصول کمپانی مادر موتورولا یعنی لنوو است که از سخت افزاری مشابه با زد پلی بهره می‌برد. شاید بتوان بزرگترین تفاوت میان این گوشی و زد پلی را در باتری غول آسای 5100 میلی آمپری آن دانست که رکورد 149 ساعت کارکرد را در تست‌ها ثبت کرده است. طراحی مدرن و امروزی، صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت فول اچ دی، اسنپدراگون 625 و 3 یا 4 گیگابایت رم مشخصات وسوسه‌انگیز پی 2 هستند که هرکسی را برای خرید آن مجاب می‌کند.

    هواوی آنر 8 – Huawei Honor 8
    قیمت: یک میلیون و 300 هزار تومان

    آنر 8 را می‌توان پرچمدار گوشی‌های میان رده با اندازه متوسط هواوی دانست که از چیپست‌های قدرتمند و نمایشگری با کیفیت بالا برخوردار است. آنچه در کمتر گوشی هم قیمت آن می‌بینیم، دوربین دوگانه اصلی است که بدون همکاری با کمپانی لایکا -یکی از تولیدکنندگان مطرح دوربین‌های حرفه‌ای که پیش‌تر باهم همکاری کرده بودند- ساخته شده اما متاسفانه امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K با آن وجود ندارد.

    اپل آیفون 6 – Apple iPhone 6
    قیمت تقریبی:‌ یک میلیون و 400 هزار تومان

    گرچه آیفون 6 حالا کمی قدیمی به حساب می‌آید اما هنوز هم عملکرد قابل قبولی دارد و در هیچ زمینه‌ای احساس کاستی نخواهید کرد. شما با خرید آیفون 6 نه تنها تمامی نیازهایتان را می‌توانید برطرف کنید، بلکه به اکوسیستم یکپارچه اپل وارد می‌شوید که پایداری فوق العاده بالایی دارد و همچنان از جدیدترین نسخه iOS به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

    شما می‌توانید تقریبا با همین بودجه صاحب آیفون اس ای نیز شوید اما اندازه این گوشی با توجه به استانداردهای کنونی کوچک بوده و ممکن است آزاردهنده باشد. با این وجود اگر مشکلی با نمایشگر کوچک اس ای ندارید، می‌توانید روی کارایی و کیفیت آن حساب کنید.

    سونی اکسپریا ایکس کامپکت – Sony Xperia X Compact
    قیمت: یک میلیون و 500 هزار تومان

    اکسپریا ایکس کامپکت از جمله گوشی‌های کمیاب اندرویدی است که از نمایشگر زیر 5 اینچ استفاده می‌کند. زیر نمایشگر 4.6 اینچی گوشی چیپست قدرتمند اسنپدراگون 650 قرار گرفته که از پس تمامی کارها به راحتی برمی‌آید. سونی اکسپریا ایکس را به دوربین 23 مگاپیکسلی مجهز کرده که تصاویر را با جزییات بسیار بالایی ثبت می‌کند؛ اما متاسفانه امکان ثبت ویدیو با کیفیت 4K فراهم نشده و هنوز تا کیفیت عالی کمی فاصله وجود دارد.

    سونی اکسپریا ایکس – Sony Xperia X
    قیمت: یک میلیون و 210 هزار تومان

    گرچه ایکس از ایکس کامپکت از نمایشگری بزرگتر و بدنه‌ای با لبه‌های فلزی بهره می‌برد اما برچسب قیمتی آن اقتصادی‌تر از نسخه کامپکت است. از لحاظ سخت افزاری تفاوت چندانی میان این دو دیوایس مشاهده نمی‌شود و شاید تنها تفاوت مربوط به رزولوشن فول اچ دی نمایشگر در اکسپریا ایکس باشد. در ایکس همانند ایکس کامپکت، امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K وجود ندارد و اگر می‌خواهید ویدیوهایی با بالاترین کیفیت ثبت کنید، باید مبلغی به بودجه‌تان بیافزایید.
    سامسونگ گلکسی ای 5 2017 – Samsung Galaxy A5 2017
    قیمت: یک میلیون و 200 هزار تومان

    جای خالی گلکسی ای 5 2017 به خوبی در راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان کاملا احساس می‌شد. خط تولید گوشی‌‌های میان رده سامسونگ با پیشوند حرف A شناخته می‌شوند و ای 5 نماینده قدرتمند اما اقتصادی سری ای شناخته می‌شود. نمایشگر SuperAMOLED فول اچ دی، بدنه فلزی، طراحی ضدآب بدنه، دوربین‌های اصلی و سلفی 16 مگاپیکسلی و چیپست اگزینوس 7880 که پیش‌تر در پرچمداران سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بود همه و همه جمع شده‌اند تا ای 5 2017 را به یک گوشی خواستنی تبدیل کنند.
    زد تی ای اکسون 7 – ZTE Axon 7
    قیمت: یک میلیون و 400 هزار تومان

    عادت کرده‌ایم به اجناس چینی به چشم محصولات بنجل و بی کیفیت بنگریم، اما زد تی ای با اکسون 7 آمده تا این روال را تغییر دهد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند و نتیجه پردازش‌های این چیپست قدرتمند توسط نمایشگری با پنل AMOLED با رزولوشن QHD به کاربر نشان داده می‌شود. دوربین اصلی مورد استفاده در اکسون 7 به سنسور 20 مگاپیکسلی مجهز به OIS بوده که با کیفیت بسیار بالایی قادر به ثبت لحظات به یاد ماندنی شماست. همچنین فناوری Quick Charge 3.0 نیز در دیوایس گنجانده شده تا در مدت زمان بسیار کوتاهی، درصد زیادی از باتری پر شود. اما اگر به دنبال مشخصه‌ای خاص در اکسون 7 هستید، باید به اسپیکر استریو با صدای Dolby Atmos اشاره کنیم که حتی در پرچمداران سامسونگ و اپل نیز مشاهده نمی‌شود.

    شیائومی می 5 اس پلاس – Xiaomi Mi5s Plus
    قیمت: یک میلیون و 600 هزار تومان

    شاید بتوان سال 2017 را سال مالتی مدیا نامید. شیائومی نیز به خوبی از این موضوع مطلع بوده و از این رو می 5 اس پلاس را با قیمتی اقتصادی روانه بازار کرده است. شاید چیپست اسنپدراگون 821 کمی قدیمی به نطر برسد و در نگاه اول برای یک تلفن هوشمند سال 2017 نامناسب باشد، اما همچنان قدرت خود را حفظ کرده و هیچ برنامه یا بازی را نمی‌توان یافت که بتواند عرق این چیپست را در بیاورد. از دیگر مشخصات بارز می 5 اس پلاس باید به دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که تصاویری با عمق خوب و واقعی ثبت می‌کند و می‌توان روی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده توسط این گوشی حساب ویژه‌ای باز کرد.
    شیائومی می مکس 2 – Xiaomi Mi Max 2
    قیمت: یک میلیون و 350 هزار تومان

    آخرین مورد در راهنمای خرید گوشی موبایل بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان نماینده غول پیکری از شیائومی است. این گوشی از نمایشگر بسیار بزرگ و با کیفیتی برخوردار است و هرکسی نمی‌تواند آن را به راحتی در جیب شلوارش جا دهد! چیپست قدرتمند میان رده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 625 زیر نمایشگر می مکس 2 قرار گرفته و با کمک 4 گیگابایت رم، عملکرد سریعی از خود به جای می‌گذارد. اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر انگشت و اندروید نوقا از دیگر مشخصات وسوسه انگیز می مکس 2 هستند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر