۵ دلیل برای اینکه اچ‌تی‌سی یو ۱۱ (HTC U۱۱) را بخریم

عصر کالا- سال ۲۰۱۷ پر از گجت‌های جذاب و دوست داشتنی است. اسمارت فون‌‌ها یکی از همین‌ها هستند. کمپانی‌های نام آشنا و بزرگی اقدام به ساختن این دستگاه‌ها می‌کنند و بعضی از برندها تمام تمرکزشان را روی اسمارت فون‌ها گذاشته‌‌اند و تمام هم و غمشان این موضوع است «آیا موبایل ما فروش می‌رود؟» این مهم‌ترین سوالی است که صاحبان یک برند تولید کننده اسمارت فون از خود می‌پرسند.

۵ دلیل برای اینکه اچ‌تی‌سی یو ۱۱ (HTC U۱۱) را بخریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ یکی از این شرکت‌های بزرگ و کارکشته اچ‌تی‌سی است. وقتی نامش برده می‌شود، یک احساسی آمیخته با ناراحتی و تحسین بر ما چیره می‌گردد. ناراحت از اینکه اچ‌تی‌سی سود خوبی در این چند سال نداشته و سهامش به طرز نگران کننده‌ای پایین آمده و تحسین از این رو که گوشی‌های این شرکت، پرزرق و برق و بسیار با کیفیتند. امسال به قول خود اچ‌تی‌سی، امیدی تازه است و تمام درهای بسته باز خواهد شد. بله این امید اچ‌تی‌سی چندی پیش معرفی شد و U11 نام گرفت. این موبایل انعکاس خود شماست. بله! خود شما.

    در این گوشی تکنولوژی‌های نوینی استفاده شده که بسیاری از آن‌ها جذاب و چشم گیرند! شاید واقعا این موبایل همانند شمشیری باشد و تمام غل و زنجیرهایی که به این برند محبوب بسته شده، بشکند. تمام این‌ها با کمک کاربران میسر می‌شود و صد البته کارت اعتباری‌شان! در ادامه برای شما 5 دلیل لیست می‌کنیم تا این پرچم‌دار زیبای اچ‌تی‌سی را با خیال راحت بخرید.

    خوش صدا…
    وقتی صحبت از گوشی‌های اچ‌تی‌سی می‌شود، به فکر گوش کردن موسیقی با این گجت‌ها می‌افتیم. اچ‌تی‌سی بلندگوهای U11 را به فن‌آوری بوم ساند مجهز کرده تا غرق موسیقی شویم و دنیا را فراموش کنیم. این جادوی اچ‌تی‌سی است که بسیاری فقط برای این بلندگوهای دردانه از این برند خرید می‌کنند. اما شاهد بلندگوها در قاب جلو نیستیم و در این پرچم‌دار چینشی متفاوت اما آشنا در سری محصولات این کمپانی تایوانی دارد. گویی که U11 از فضا به زمین آمده و هیچ کس او را نمی‌شناسد.

    اچ‌تی‌سی یکی از بلندگوها را در قاب جلو جای داده، اما دیگری در لبه پایینی دستگاه است و با دیدن این صحنه کمی تعجب می‌کنید. اولین بار که صدای آن را می‌شنوید برای شما کمی غریب و ناآشنا است اما وقتی عادت کنید، از آن دل نمی‌کنید و به به‌سرعت پسرخاله می‌شوید.

    هدفون‌های USonic در جعبه گوشی خودنمایی می‌کنند و رقبا را به راحتی کنار می‌زنند. موزیک در این هدفون با باس بالا و کیفیت باورنکردنی پخش می‌شود و خوره‌های موسیقی را راضی می‌کند. از قلم نیافتد که U11 مجهز به چهار میکروفون شده است تا بتواند صدایی 360 درجه را برای شما پخش کند و کلی شیرین کاری دیگر که در این مطلب نمی‌گنجد!

    عموزاده چشم انسان!
    بگذارید مطلب را با این جمله شروع کنیم «بالاترین امتیاز در DxO Mark». این دستگاه امتیاز 90 را در این سایت به خود اختصاص داده و تا الان در رتبه اول باقی مانده است. این سایت به بررسی دوربین می‌پردازد و به عنوان منبعی معتبر به شمار می‌رود. طوری که سایت اچ‌تی‌سی هم کلی از این امتیاز خوشحال شده و و آن را در مشخصات U11 جای داده است. اما از آن جا که نمی‌توان به طور کامل به اعداد و ارقام بسنده کرد؛ سراغ تجربه می‌رویم و به مشخصات ریز این دوربین نگاهی می‌اندازیم.

    دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 است. U11 ویدیوهایی 4K می‌گیرد و در کمال تعجب قادر به ضبط اسلوموشن‌هایی فول اچ‌دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه است. با دیدن این مشخصه چشمان‌مان گرد شد و اولین جمله‌ای که گفتیم این بود «بریم یه هندونه رو بشکنیم و ازش اسلوموشن بگیریم!». دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 که می‌تواند برای‌تان ویدیوهایی با کیفیت فول اچ‌دی ضبط کند و عکس‌های واید بگیرد.

    U11 بسیار سریع روی سوژه فوکوس می‌کند و این سرعت در حد 0.3 ثانیه است. پس باید بگوییم که سوژه‌ها همیشه واضح هستند و هیچگاه محو نمی‌شوند. یک خبر خوب برای کسانی که عکاس حرفه‌ای هستند، «دوربین U11 از همان تکنولوژی اتوفوکوس در دوربین‌های DSLR بهره می‌برد» و همان طور که انتظار داشتیم دوربین این گوشی می‌تواند تصاویر RAW بگیرد تا عکس‌هایی خام ذخیره شود و بتوان روی آن بیشترین مانور را داد. این دوربین به OIS مجهز است که لرزش‌های گاه و بیگاه را از بین ببرد. خلاصه دوربین U11 برای عاشقان عکاسی فوق العاده است!

    قدرتمند و قلدر
    U11 از چیپست اسنپدراگون 835 سود می‌برد. کنار این مجموعه سخت افزاری قدرتمند 4 یا 6 گیگ RAM همراه شده که خبر آمد که متاسفانه تنها نسخه 4 گیگابایتی وارد کشورمان می‌شود. U11 در نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و خوشبختانه از کارت MicroSD تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. گرافیک این اسمارت فون آدرنو 540 است و گیمرها را هیجان زده خواهد کرد.

    در کل این ترکیب باعث شده تا U11 به اسمارت فونی سریع مبدل شود و به کوچک‌ترین درخواست شما در کسری از ثانیه پاسخ بدهد و مدام قربان صدقه‌تان برود! رابط کاربری سبک اچ‌تی‌سی هم باعث می‌گردد تا شاهد درخشش U11 در آزمون و چالش‌های مختلف شویم. لااقل (تا الان) هیچ بازی یا برنامه‌ای ساخته نشده که عرق این چیپست 10 نانومتری را دربیاورد.

    این قدرت سبب گردیده این گوشی با سرعت بیشتری ویدیوهای 4K را پخش کرده و در انجام هیچ کاری تعلل نکند. این چیپست شامل هشت هسته است که چهار هسته آن برای استفاده های سنگین هستند و چهار هسته دیگر برای کارهای سبک فعال می‌شوند. به گفته خود اچ‌تی‌سی قدرت گرافیکی این گوشی 25 درصد قوی‌تر از اچ تی سی 10 است.

    اگر به بازی های با گرافیک بالا و حجم بالا علاقمندید حتما این گوشی را بین گزینه‌های خود قرار دهید.

    لمس U
    تا اینجا هیچ چیز از این اسمارت فون تازگی و خلاقیت نداشت و تقریبا در همه پرچم‌دارها این ویژگی‌ها وجود داشت. اما اچ‌تی‌سی رو سفیدمان کرد و یک نوآوری ویژه را دیدیم: Edge Sense. روشی جدید برای تعامل با گوشی.

    اج سنس فن آوری جذاب و تازه‌ای است! اگر به کناره‌های گوشی فشار وارد کنید، با توجه به سطح فشار شما U11 یک عمل از پیش تعیین شده را انجام می‌دهد. مانند باز کردن اپلیکیشن دوربین یا اجرای برنامه آب و هوا یا هرچیزی که دلتان بخواهد! فقط کافیست لبه‌های کناری را فشار دهید!

    اقیانوس رنگارنگ
    حالا به بخشی می‌رسیم که اچ‌تی‌سی در آن دستی وارد دارد و در ساختن موبایل‌های پرزرق و برق مشهور است. کمپانی تایوانی برخلاف سری One و مانند U Ultra از شیشه بهره برده است. اما گول نخورید! این شیشه مانند رقیبانش نیست و شکل و شمایلی خاص دارد که اچ‌تی‌سی به آن Liquid Glass Surface می‌گوید. به گفته خود این شرکت در طی دو سال آزمایش و خطا به این شیشه دست یافته که از زوایای گوناگون، رنگ بخش پشتی مانند آفتاب پرست تغییر می‌کند!

    خوشبختانه U11 موفق به کسب گواهینامه IP67 شده که اجازه می‌دهد گوشی را در عمق یک متری و به مدت 30 دقیقه در آب غوطه‌ور کنید و با کمک فناوری اج سنس عکس‌های به یادماندنی در زیر آب بگیرید.

    انگار حس شاعری اچ‌تی‌سی در نام گذاری رنگ‌های این اسمارت فون گل کرده و این اسم‌ها را گذاشته:

    Amazing Silver/Sapphire Blue/Brilliant Black/Ice White/Solar Red

    در آخر باید بگوییم که U11 امیدی برای اچ‌تی‌سی است و اسمارت فونی دلربا برای کاربران!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر