فردا، آخرین مهلت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه

عصر کالا- تمام برندهای تلفن همراه تا پایان ساعت ۲۴ سی و یکم فروردین زیر چتر رجیستری قرار می‌گیرند.

فردا، آخرین مهلت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: فارغ از نوع برند، تمام تبلت‌ ها و گوشی های سیم‌کارت خور که قابلیت دریافت تماس یا پیامک را دارند از اول اردیبهشت وارد طرح رجیستری می‌شود.
    حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: انواع تبلت‌ها اعم از محصولات اپل و تبلت‌های اندرویدی سیم‌کارت خور که در دست مردم وجود دارد ولی از آنها استفاده نمی شود، تا پایان روز جمعه 31 فروردین باید روشن شوند و با سیم‌ کارت صاحب دستگاه یک‌ تماس از آنها برقرار شود تا در شبکه مخابراتی ثبت شود در غیر این صورت سیستم به طور اتوماتیک دسترسی تجهیز این مشترکان را به شبکه اپراتور ها قطع می کند.
    وی تصریج کرد: از ابتدای طرح رجیستری تا کنون، 210 هزار و 767 تجهیز در لیست سیاه رجیستری قرار گرفته‌اند و بیشترین مورد، مربوط به موبایل‌های اپل با بیش از 108 هزار مورد و لیست تفکیک‌ شده‌ سایر برند ها عبارت از اپل 108588 عدد، موتورولا 10450 عدد، گوگل 231 عدد، بلک‌بری 933 عدد، ال‌جی 20754 عدد، نوکیا 43944 عدد، هواوی 25794 عدد و سامسونگ گلکسی اس 9 به تعداد 79 عدد بوده است.
    دهقانی‌نیا ادامه داد: به تدریج مودم ها، دانگل‌ها و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور هم به طرح‌ رجیستری اضافه خواهند شد. با واردکنندگان این دستگاه‌ها صحبت‌هایی شده و آموزش‌های اولیه به آنها داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر