فیس آی دی آیفون ایکس؛

ابزار جدید نقض حریم شخصی

عصر کالا- اگر فکر می‌کنید با استفاده از قابلیت فیس آی دی برای شناسایی هویت‌تان در آیفون ایکس حریم شخصی بهتر حفظ می شود، در اشتباه هستید، زیرا اپل اطلاعات این ابزار را به دیگران تقدیم می‌کند.

ابزار جدید نقض حریم شخصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، اطلاعات مربوط به چهره کاربران آیفون ایکس که از آن برای باز کردن قفل گوشی‌های یادشده استفاده می شود، توسط اپل به برنامه نویسان و توسعه دهندگان ثالث تقدیم می شود و آنها می توانند از این برنامه ها برای طراحی برنامه های دیگری که با مشاهده صورت کاربر باز می‌شود، بهره بگیرند.

    اعلام این موضوع به اعتراض‌های گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی انجامیده که می‌گویند چه لزومی دارد هزاران برنامه نویس به عکس‌های چهره و ویژگی‌های آنان دسترسی یابند.

    فیس آی دی بیش از 50 حالت چهره هر فرد را ثبت می کند و توسعه دهندگان می توانند این اطلاعات را از اپل دریافت و بر روی سرورهای شخصی خود ذخیره کنند. این اطلاعات برای شناسایی ویژگی های روانشناختی هر فرد و حال و هوای وی و حتی احساسات او قابل سواستفاده است.

    البته برنامه نویسان ثالث با دسترسی به اطلاعات یادشده نمی توانند قفل گوشی های آیفون را باز کنند، ولی می توانند اطلاعاتی در مورد کاربران گوشی های یادشده به دست آورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر