آمار فروش محصولات اپل در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شد

عصر کالا- با توجه به اتمام سه‌ماهه اول مالی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، به تدریج وضعیت سود و درآمد آنها نیز منتشر می‌شود. در همین راستا، به تازگی آمار فروش محصولات اپل اعلام شده که نشان از کاهش فروش در کنار افزایش سود برای سهامداران این کمپانی بزرگ دارد.

آمار فروش محصولات اپل در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ آمار فروش محصولات اپل نشان از کاهش فروش آیفون دارد

    آمار فروش محصولات اپل در سه ماهه اول سال 2017 خبر از کاهش میزان فروش آیفون نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌دهد. با این حال، این میزان برای کامپیوترهای Mac و نیز ارائه خدمات اپل با افزایش روبه‌رو بوده و در مجموع، سودی معادل 52.9 میلیارد دلار را به جیب مدیران این کمپانی سرازیر کرده است.
    آمار فروش محصولات اپل در سه ماهه نخست سال 2017 منتشر شد
    همانطور که در تصویر نیز می‌بینید، میزان فروش آیفون در سه‌ماهه نخست سال جاری حدود 50.8 میلیون نسخه بوده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل (51.2 میلیون دستگاه) با کاهش نسبی همراه بوده است. شاید یکی از مهمترین دلایل کاهش فروش آیفون در ماه‌های ابتدایی سال 2017، انتظار کاربران برای خرید نسل جدید این گوشی های هوشمند در ماه‌های پیش رو باشد.
    محصول دیگری از کمپانی اپل که با کاهش فروش مواجه شده، آیپد (iPad) است. در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2017 میزان 8.9 میلیون دستگاه از تبلت های اپل در بازار به فروش رفته که افت 9 درصدی را نسبت به فروش 10.25 میلیون دستگاه در دوره مشابه سال گذشته به دنبال داشته است.

    البته در این بین خبرهای خوبی نیز دیده می‌شود؛ در جدول آمار فروش محصولات اپل در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، شاهد افزایش استقبال کاربران از خرید Mac بودیم. 4.2 میلیون نسخه از کامپیوترهای اپل در این مدت به فروش رفته که نشان از رشدی 4 درصدی برای این محصولات دارد. دسته آخر نیز مربوط به سایر محصولات (مانند ساعت هوشمند و تلویزیون اپل) می‌شود که با افزایشی 31 درصدی، رشدی دو رقمی را در پی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر