تبدیل عکس های گوشی به عکس های حرفه ای با هوش مصنوعی

عصر کالا- محققان راهی را برای استفاده از شبکه های عصبی هوش مصنوعی به منظور تبدیل عکس های بی کیفیت گوشی های هوشمند به عکس های باکیفیت یافته اند.

تبدیل عکس های گوشی به عکس های حرفه ای با هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با استفاده از این روش عکس های عادی که با دوربین های گوشی های تلفن همراه گرفته شده اند، به گونه ای تغییر پیدا می کنند که تصور شود تصاویر یادشده با دوربین های باکیفیت و حرفه ای عکاسی تهیه شده اند.

    محققان دانشگاه ETH Zurich در سوئیس می گویند این فناوری هوش مصنوعی تا بدان حد قدرتمند است که می تواند جزئیات نه چندان قابل تشخیص را در عکس های موبایلی برجسته کند. ارتقای کنتراست تصاویر از جمله دیگر مزایای استفاده از این فناوری است.

    شبکه عصبی هوش مصنوعی مورد استفاده به این منظور GAN نام دارد و متشکل از الگوریتم های جدیدی است که برای ارتقای کیفیت عکس ها و حتی ویدئوهای بی کیفیت قابل استفاده خواهند بود.

    اعضای این گروه تحقیقاتی می گویند GAN به شکلی متن باز طراحی شده و لذا افراد می توانند با تغییر الگوریتم ها، آن را ارتقا بخشند. محققان به منظور ارتقای GAN مجموعه ای از تصاویر باکیفیت و عادی را برای بررسی در اختیار آن گذاشته اند و این شبکه عصبی با بررسی مشابهت های عکسهای عادی و باکیفیت می تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارد برای بهینه سازی و بازسازی عکس های بی کیفیت استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر