اپل کمپانی آلمانی Senso Motoric را خرید

عصر کالا- بنابر گزارش های تازه، اپل اخیراً دست به خرید کمپانی آلمانی SensoMotoric Instruments زده که در زمینه بینایی کامپیوتری فعالیت می کند.

اپل کمپانی آلمانی Senso Motoric را خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، این کمپانی که در سال 1991 تاسیس و مقر اصلی آن در برلین واقع شده، تکنولوژی های تشخیص حرکت چشم را توسعه می دهد که می توان از آنها در هدست ها و عینک های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده نمود.

    با توجه به تمایل اپل به فعالیت در حوزه واقعیت افزوده، این خرید می تواند در آینده به توسعه اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای آیفون یا ساخت سخت افزاری مستقل منجر شود. گفتنی است که اپل هنوز این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده، اما با توجه به پیشینه این کمپانی، جای تعجب ندارد و معمولاً اهالی کوپرتینو به صورت عمومی تمایلی به صحبت درباره قراردادهای خود ندارند.

    با این همه، بیانیه های مختلف اپل معمولاً به صورت غیرمستقیم قراردادهای این کمپانی را تایید می کنند و در بیانیه ای که در اختیار وب سایت Axios قرار گرفته نیز آمده: «اپل کمپانی های تکنولوژی کوچ کتر را هر از چندگاهی خریداری می کند، و ما معمولاً درباره اهداف و برنامه هایمان صحبت نمی کنیم.»

    هنوز مشخص نیست که اپل چه برنامه ای برای SensoMotoric داشته و چه استفاده ای از تکنولوژی آن خواهد کرد؛ احتمالاً برای مدت های طولانی هم باخبر نمی شویم که چه سخت افزار یا نرم افزاری قرار است به کمک کمپانی آلمانی توسعه یابد. البته ناگفته نماند که تیم کوک، مدیرعامل اپل از مدت ها پیش در مصاحبه های خود به صحبت درباره تاثیر و پتانسیل های واقعیت افزوده پرداخته و آن را به اندازه موبایل های هوشمند، مهم تلقی کرده.

    طی کنفرانس WWDC 2017 که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، اپل از پلتفرم جدید ARKit رونمایی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از دوربین و سنسورهای آیفون برای تخمین عمق و آوردن اشیای مجازی به جهان واقعی استفاده کنند. این پلتفرم خیلی زود به بستری برای اپلیکیشن های متفاوت تبدیل شد و احتمالاً در آینده نزدیک به رقیبی مهم برای پروژه تانگو گوگل تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر