شارژرها چقدر برق مصرف می کنند؟

عصر کالا- شاید اگر به قبض برق ماهانه منزلتان نگاه کنید، هرگز به فکرتان نرسد وسایل الکترونیکی و شارژرهایی که بیست‌ و چهار ساعته به پریز متصل هستند، چه هزینه‌ای به شما و محیط زیست تحمیل می‌کنند.

شارژرها چقدر برق مصرف می کنند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جام جم،  برای اثبات این ادعا، به‌وسیله ای نیاز دارید که بار مصرفی هر پریز را اندازه بگیرد. این وسیله‌ها را می‌توانید به‌صورت آنلاین یا از فروشگاه لوازم الکتریکی تهیه‌کرده و آن را به‌صورت واسط بین وسیله مدنظرتان و پریز قرار دهید و میزان انرژی مصرف‌شده توسط وسیله را اندازه بگیرید.

    هزینه برق به‌صورت کیلووات ساعت (KWh) محاسبه‌شده که برابر 3.6 میلیون ژول انرژی است. این عدد روی دستگاه‌ها نیز نوشته‌شده است و میزان مصرف انرژی آن را در طول یک ساعت نشان می‌دهد. برای مثال اگر این عدد روی دو دستگاه متفاوت 100W و 1000W باشد، به این معناست که میزان کارکرد دستگاه اول در یک ساعت 1KWh بوده و دستگاه دوم این مقدار انرژی را در 10 ساعت مصرف می‌کند.

    بعدازاینکه مقدار بار مصرفی دستگاه متصل به هر پریز را به کیلووات ساعت به دست آوردید، حالا وقت محاسبه هزینه‌هاست. در آوریل 2017 هزینه متوسط مصرف هر کیلووات ساعت برق در ایالات آمریکا، حدود 0.12 دلار گزارش‌شده است. پس حاصل‌ضرب بار مصرفی در هزینه هر کیلووات ساعت، نشان می‌دهد در هر ساعت، ناخواسته چه مقدار پول خرج می‌کنید!

    اگر یک شارژر اصل آیفون را به پریز (بدون اینکه به گوشی وصل باشد) متصل کنیم، در کمال تعجب می‌بینیم که شارژر بدون اینکه گوشی را شارژ کند، حدود 130 وات در ماه (1.5 کیلووات در سال) و با توجه به هزینه برق، حدود 0.18 دلار به قبض اضافه می‌کند.

    حال تصور کنید در طول روز چند شارژر و وسیله الکترونیکی بدون هدف به پریز متصل هستند و چه هزینه‌ای دارند…این در حالی است که همه ما از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنیم که اصل نبوده و برق بیشتری (10 تا 20 برابر بیشتر) را نسبت به اصل آن مصرف می‌کنند.

    جدا از همه این‌ها، هزینه‌ای که محیط‌زیست از همیشه وصل بودن 24 ساعته این وسایل در هفت روز هفته و 365 روز سال متحمل می‌شود، به‌اندازه اضافه شدن مقادیر زیادی کربن دی‌اکسید به جو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر