کرونا، اپل را هم سرگردان کرد

عصر کالا- اپل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین مجبور شده برای تامین لنز دوربین آیفون های سری ۱۲ به سراغ تولیدکنندگان جدیدی برود.

کرونا، اپل را هم سرگردان کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مینگ چی کو یکی از تحلیلگران ارشد سرویس مالی TF International Securities به تازگی از تلاش اپل برای تامین لنز دوربین گوشی‌های جدید آیفون 12 از سازندگان مختلف خبر داده است.

    به نظر می‌رسد که همانطور که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند، ویروس کرونا توانسته چرخه تولید و زنجیره تامین قطعات شرکت‌های مختلف تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل را در سراسر جهان با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند.

    به گفته این تحلیلگر ارشد شرکت Yujingguang، تاکنون وظیفه و مسئولیت تولید و تامین لنز های گوشی های آیفون را برای اپل برعهده داشته، به علت شیوع ویروس کرونا در چین در حال حاضر امکان تولید و تامین قطعات مورد نیاز این غول تکنولوژی آمریکایی را ندارد؛ بنابراین اپل مجبور شده است به سراغ تامین‌کنندگان دیگری برای تولید لنز دوربین گوشی های آیفون 12 برود.

    بر اساس گزارش اپل اینسایدر، وی بر این باور است که درآمد نخستین فصل سال جاری میلادی برای شرکت Yujingguang نسبت به درآمد سرانه بازار کاهش قابل توجهی را تجربه  کرد.

    به باور وی، این شرکت هم اکنون تنها می‌تواند 30 تا 40 درصد از لنزهای واید دوربین‌های سری جدید آیفون را تامین کند.

    وی همچنین در این گزارش عنوان کرده است که این تامین کننده چینی دست کم تا ماه مه 2020 امکان افزایش ظرفیت برای تولید قطعات مورد نیاز اپل را پیدا نخواهد کرد.

    شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا در چین و نواحی شرق آسیا آغاز شد هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده و طبق آمارهای منتشر شده جان بالغ بر 3 هزار نفر را نیز در سراسر جهان گرفته است.

    تاکنون اپل در کنار بسیاری دیگر از تولیدکنندگان موبایل که کارخانه‌های اصلی آنها معمولا در چین و نواحی شرق آسیا مستقر بوده، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شدت متحمل ضرر و زیان های مالی شده اند.

    به باور بسیاری از کارشناسان، غول‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل از بزرگترین قربانیان این ویروس ناشناخته به شمار می‌روند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر