تامین‌کننده نمایشگرهای اولد آیفون مشخص شد

عصر کالا- سرانجام تلاش اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ به نتیجه رسید و قرار شد ال جی دیسپلی ۳ الی ۵ میلیون نمایشگر اولد را برای آیفون‌های جدید تولید و تامین کند.

تامین‌کننده نمایشگرهای اولد آیفون مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, به نظر می‌رسد که اپل بالاخره توانسته از وابستگی خود به سامسونگ بکاهد و با ال جی دیسپلی بر سر تامین بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد ( OLED) با آن به توافق برسد.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که جست‌وجوی اپل برای جایگزینی سامسونگ به پایان رسیده است و بر اساس آنچه که خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است، ال جی باید 2 الی 5 میلیون صفحه نمایش اولد برای آیفون‌های جدید اپل تولید کند.

    تاکنون سامسونگ دیسپلی وظیفه تولید پنل  اولد در گوشی‌های جدید و پرچمدار آیفون 10 را برعهده داشت اما چند ماهی است شرکت آمریکایی اپل قصد دارد از وابستگی مطلق به رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ رهانیده شود. به همین دلیل با شرکت‌های دیگری همچون ال جی، شارپ و ژاپن دیسپلی وارد مذاکره شده بود تا بتواند پنل و نمایشگرهای با کیفیت از نوع اولد را با کمک آن‌ها تولید کند و بدین ترتیب از زیر سلطه سامسونگ خارج شده و موجب کاهش قدرت و درآمد بزرگترین رقیب خود در جهان شود.

    یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سامسونگ با سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های اولد، میزان قیمت بالایی بود که سامسونگ در ازای تامین این نمایشگرهای با کیفیت و جدید از اپل درخواست و دریافت می‌کرد.

    هزینه پنل‌های اولد همان عامل افزایش قیمت گوشی آیفون 10 بود که موجب شد درنهایت میزان فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین اپل احتمالا برای سه مدل جدید آیفون که در ماه سپتامبر سال جاری 2018 میلادی معرفی می‌کند، قصد دارد یکی از آن‌ها را با نمایشگر ال سی دی بسازد تا مقرون به صرفه شود و از آن طرف نیز، قیمت پنل‌های اولد بکار رفته در آیفون‌های دیگر را با قیمت نهایی کمتری تولید کنند.

    مدتهای زیادی بود که اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ و همچنین کاهش قیمت تمام شده آن با شرکت کره‌ای ال جی و برخی دیگر از شرکت‌های ژاپنی وارد مذاکرات جدی شده بود اما حالا به نظر می‌رسد بهترین جایگزین و تامین کننده شرکت ال جی است که بعد از سامسونگ بهترین تولیدکننده صفحه نمایش‌های اولد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر