کدام سازندگان گوشی هوشمند برنده می‌شوند؟

عصر کالا- مدیرعامل هواوی بر این باور است که تنها تعداد بسیار اندکی از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در این رقابت تنگاتنگ کنونی دوام خواهند آورد.

کدام سازندگان گوشی هوشمند برنده می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ریچارد یو - مدیر عامل اجرایی شرکت هواوی - درباره آینده رقابت تنگاتنگ و طاقت‌فرسایی که میان شرکت‌های سازنده گوشی‌های هماره و هوشمند در گرفته، پیش‌بینی کرده است که تنها سه یا چهار شرکت خوش شانس برنده این بازی سخت خواهند بود و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه به زودی از میدان نبرد میان غول های تکنولوژی به در خواهند شد.

    هواوی که خود از شرکتهای بزرگ سازنده گوشی هوشمند در جهان است، در سال‌های اخیر تلاش‌های مضاعف بسیاری در زمینه ساخت گوشی هوشمند و توسعه فناوری شبکه اینترنت 5G کرده است و این طور که به نظر می‌رسد خود به شدت در حال تلاش برای ماندن در این رقابت سخت می‌کند و به این حرف خود نیز باور دارد.

    ریچارد یو در جریان کنگره جهانی موبایل MWC 2018 مدعی شده است که برندگان این بازی سخت اقتصاد و سرنوشت صنعت گوشی هوشمند در جهان را در دست خواهند گرفت و سایر رقبای خود را از بازی خارج خواهند کرد.

    هواوی معتقد است که تنها سه شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود در بازارهای جهانی باقی مانده و حضور فعال و موفقی داشته باشند و بقیه از میدان به در خواهند شد.

    سهم هواوی از بازارهای جهانی در سه ماهه چهارم سال گذشته 2017 میلادی بیش از 10 درصد بوده و در جایگاه سوم سهم غول‌های تکنولوژی در جهان جای گرفته است. سامسونگ کره جنوبی و اپل آمریکا به ترتیب در رتبه‌های نخست و دوم این فهرست جای دارند و تاکنون از رقبای قدرتمند هواوی چینی بوده‌اند.

    بعد از هواوی، شرکت‌های دیگری همچون لنوو، اوپو، شیائومی، سونی، اچ تی سی و ال جی قرار دارند که اگر این فهرست به همین روال در سال‌های آتی ادامه داشته باشد، بنابر ادعای مدیر عامل هواوی، از میدان رقابت در تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند خارج و عرصه بر آنها تنگ‌تر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر