اعلام فهرست برترین تولیدکنندگان گوشی در سه ماهه نخست ۲۰۱۷؛

سامسونگ همچنان یکه‌تازی می‌کند

عصر کالا- بر اساس جدیدترین گزارش مرکز تحقیقاتی IDC، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه منتهی به ماه مارس ۲۰۱۷، رشدی ۴.۳ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد.

سامسونگ همچنان یکه‌تازی می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازتک شات, در این گزارش، میزان فروش اسمارت فون در این بازه زمانی برابر با 347.4 میلیون دستگاه عنوان شد که این رقم در سه ماهه نخست سال گذشته، برابر با 332.9 میلیون دستگاه ذکر شده بود. در این بین، کمپانی های سامسونگ، اپل و هوآوی به ترتیب با سهم 22.8، 14.9 و 9.8 درصد از این بازار، بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

    گفته می شود که سامسونگ توانست در این سه ماهه، علی رغم شکست در فروش گلکسی نوت 7، حدود 79.2 ملیون دستگاه گوشی را در سراسر جهان به فروش برساند که این میزان فروش برای شرکت اپل برابر با 51.6 و هوآوی نیز 34.2 میلیون دستگاه عنوان شد.

    در رده های بعدی این فهرست، شرکت های چینی اوپو و Vivo جای گرفته اند که توانسته اند به ترتیب سهم 7.4 و 5.2 درصدی از این بازار را به نام خود ثبت کنند. در واقع، این پنج شرکت بزرگ توانستند چیزی حدود 57.9 الی 60.1 درصد از مجموع فروش اسمارت فون ها در جهان را به خود اختصاص دهند و شرکت های بزرگ دیگری همچون ال جی، اچ تی سی، سونی و شیائومی برای تصاحب سهم باقی مانده از این بازار تلاش می کنند.

    اما نکته جالب در این فهرست، رشد خیره کننده هوآوی است به طوری که این شرکت نه تنها توانسته جایگاه خود را به عنوان سومین شرکت برتر حفظ کند، بلکه فاصله خود با دو شرکت اپل و سامسونگ را نیز کمتر کرد و رشدی 22 درصدی فروش را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر