قابلیت شارژ سریع آیفون؛ از دروغ تا واقعیت

عصر کالا- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند آیفون ۸ همواره بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع است. اما با معرفی و عرضه این گوشی به بازارهای جهانی این سوال برای بسیاری از کاربران بوجود آمده که آیا اپل در این باره مشتریان خود را فریب داده است یا خیر؟

قابلیت شارژ سریع آیفون؛ از دروغ تا واقعیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) همواره در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌شد و بسیاری از کاربران نیز در سراسر جهان از این قابلیت کاربردی استقبال بی نظیری کرده بودند. شرکت اپل هم یکی از ویژگی‌های گوشی جدید آیفون 8 را همواره قابلیت شارژ سریع معرفی می‌کرد اما چیزی که بعدها بسیار مورد انتقاد قرار گرفت آن بود که این شرکت آمریکایی حتی در رویداد رونمایی از آیفون‌های جدیدش در 12 سپتامبر نیز از توضیح دادن در خصوص این قابلیت طفره رفت و در واقع می توان گفت اصلا در مورد ویژگی شارژ سریع توضیح خاصی ارائه نداد که این می تواند نشانه این باشد که اپل زیاد برروی این امکان تمرکزی نکرده است.

    اما هم اکنون کاربران بسیاری که از طرفداران گوشی‌های آیفون بوده و آیفون 8 را خریداری کرده اند، از شارژ بسیار کند این گوشی ناراضی و شاکی هستند. آنها بر این باورند که آیفون 8 حتی از حالت عادی سایر گوشی‌ها نیز دیرتر شارژ می شوند.
    اخیرا هم ویدیو کلیپ جدیدی بر روی سایت پر بازدید یوتیوب منتشر شده است که در آن صراحتا عنوان می شود که کاربران نباید به قابلیت شارژ سریع آیفون 8 دلخوش باشند؛ چرا که شارژ سریع آیفون 8، این گوشی را دیرتر از شارژ معمولی آیفون 7 پلاس شارژ می‌کند.
    البته کاربران برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع در گوشی هوشمند آیفون 8 باید یک آداپتور برق 29 واتی اپل (از نوع یواس‌بی تایپ سی) و همچنین کابل لایتنینگ را تهیه کنند که واضح است این دو هزینه اضافی را برای کاربران به همراه دارد.
    در اینجا باید گفت که کاربران باید آگاه باشند که همه آن قابلیت شارژ سریعی که اپل از آن سخن می گفت و بعنوان تبلیعات از آن استفاده می کرد، مربوط به تهیه آداپتور و کابل USB-C است که در بالا ذکر شد و به هیچ وجه ربطی به برتری باتری این گوشی جدید ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر