با ۴۰۰ هزار تومان چه گوشی هایی می توان خرید؟

عصر کالا- گذشت آن دورانی که ملت سیم کارت ثبت نام می کردند و می گذاشتند در گاوصندوق تا سال بعد از خارج یک گوشی نیم کیلویی بخرند و با آن پز بدهند.

با ۴۰۰ هزار تومان چه گوشی هایی می توان خرید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری جوان؛ گذشت آن دورانی که ملت سیم کارت ثبت نام می کردند و می گذاشتند در گاوصندوق تا سال بعد از خارج یک گوشی نیم کیلویی بخرند و با آن پز بدهند. حتی از دوره ای که موبایل جزء دارایی های ارزشمند داماد حساب می شد و در مراسم خواستگاری اسمش هم ردیف خانه و ماشین می آمد هم سال ها گذشته.

    در روزگاری به سر می بریم که موبایل آن هم از نوع هوشمند آن از اوج عزت به حضیض ذلت افتاده و در جیب بچه دبستانی ها کنار پاک کن هلویی قرار گرفته. در این شرایط می شود با زیر 400 هزار تومان هم یک گوشی هوشمند خرید و به روزگاران گذشته خندید. در این مطلب لیستی از گوشی های ارزان برندهای معروف را آورده ایم.

    اچ تی سی مدل Desire 320
    سنگین ولی ارزان
    330000 تومان
    تعداد سیم کارت: تک سیم کارت
    حافظه داخلی: 8 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: 3G
    دوربین: 5.0 مگاپیکسل
    نمایشگر: 4.5 اینچ
    گارانتی: دارد

    وزن گوشی کمی سنگین تر از آن چیزی است که از دور به نظر می رسد و جنس قاب پشت آن پلاستیک است. دلیلی که برای خرید وسوسه تان می کند، سخت افزار نسبتا خوب آن است. چیپ ست آن با معماری سی و دو بیتی به همره پردازنده چهارهسته ای با قدرت پردازشی 1.3 گیگاهرتز با توجه به قیمت آن کاملا ایده آل است و برای انجام کارهای روزانه بدون هنگ کردن پا به پایتان می آید. باتری گوشی لیتیوم یون است و ظرفیت آن 2100 میلی آمپر ساعت است که اگر کاربر خوب و معقولی باشید در طول روز به شارژر نیازی نخواهید داشت.

    سامسونگ مدل Galaxy J1 2016
    لاکچری ارزان
    400000 تومان
    تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
    حافظه داخلی: 8 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: 4G, 3G, 2G
    دوربین: 5.0 مگاپیکسل
    نمایشگر: 4.5 اینچ
    گارانتی: دارد

    بهترین پیشنهاد این لیست همین گوشی است. قیمتش بعضی جاها تا 415 هزار تومان هم آمده. طراحی این گوشی شبیه گلکسی S7 است اما قطعاتش نه. تا چند سال گذشته سامسونگ خیلی به فکر گوشی های ارزان قیمت نبود و به کیفیتشان اهمیتی نمی داد اما با عرضه گوشی های سری j این قسمت از بازار را هم تصرف کرده و حالا محصولات میان رده اش طرفداران زیادی دارد. از خوبی های این گوشی می توان به پشتیبانی آن از کارت حافظه microSD اشاره کرد که اجازه می دهد حافظه آن را تا 128 گیگابایت افزایش بدهید.

    ایسوس مدل Zenfone Go ZB452KG
    تقریبا مفت
    300000 تومان
    تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
    حافظه داخلی: 8 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: 3G, 2G
    دوربین: 5.0 مگاپیکسل
    نمایشگر: 4.5 اینچ
    گارانتی: دارد


    ارزان ترین گوشی این لیست ایسوس است که بزرگ ترین ضعفش شاید پشتیبانی نکردن آن از 4G باشد. به جز این Zenfone Go از آن دست گوشی های تلفن همراه است که دوربین سلفی آن هنوز هم به سبک دوربین های قدیمی VGA است و از کیفیت بالایی برخوردار نیست. البته همین که این گوشی با قیمت ارزانش (که تا 280 هزار تومان هم در بازار پیدا می شود) دوربین جلو هم دارد به خودی خود خوب است.

    ال جی مدل K4 K130
    زنده ماندن بدون شارژر
    340000 تومان
    تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
    حافظه داخلی: 8 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: 4G, 3G, 2G
    دوربین: 5.0 مگا پیکسل
    نمایشگر: 4.5 اینچ
    گارانتی: دارد

    میان رده های معروف شرکت ال جی گوشی های سری K هستند. از نکات قوت این گوشی شارژدهی خوب آن است، باتری K4 ظرفیت 1940 میلی آمپر ساعت دارد و تقریبا دو روز می تواند شارژ نگه دارد. K4 یک گوی کم حجم، سبک است که سخت افزایش هم قابل قبول است و با این پول یکی از بهترین گزینه های روی میز به حساب می آید.

    هوآوی مدل Y3 II 4G
    سیستم عامل در حد لالیگا
    340000 تومان
    تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
    حافظه داخلی: 8 گیگابایت
    شبکه های ارتباطی: 4G
    دوربین: 5.0 مگاپیکسل
    نمایشگر: 4.5 اینچ
    گارانتی: دارد


    هوآوی همیشه با گوشی های ارزانش معروف بوده و یکی از برندهای پرطرفدار بین قشر مستضعف است. یکی از ویژگی هایی که گوشی های هوآوی را پرطرفدار می کند، سیستم عامل به روز آن هاست. استفاده از اندروید لالی پاپ نسخه 5.1 امکان نصب برنامه های بیشتر و جدیدتری را در مقایسه با نسخه های قدیمی اندروید فراهم می کند. علاوه بر همه این ها مدل Y3 II 4G به خاطر نمایشگر خوب و پشتیبانی اش از 4G به عنوان یک گوشی ارزان، پرطرفدار شده است.

    •    HUAWEI SAMSUNG: تنوع سامسونگ و هوآوی در گوشی های ارزان قیمت بیشتر از برندهای دیگر است و به جز مواردی که این جا معرفی شد در بازار هم می توانید مدل های دیگری از این برندها را ببینید.

    •    گوشی هوشمند زیر 400 هزار تومانی را با آیفون مقایسه نکنید. با این پول سراغ پرچمدار نمی شود رفت و باید پایین رده های خوب را گذاشت در جیب. بنابراین  قبل از خرید بدانید که دوربین سلفی این گوشی قرار نیست غوغا کنید یا توقع نداشته باشید صبح تا شب بازی کنید و شارژ لازم هم نشوید. معمولا سازنده ها در گوشی های ارزانشان تمرکزشان را روی یک بخش بیشتر از بخش های دیگر گذاشته اند. بنابراین ببینید اولویتتان در گوشی کدام کاربرد و خاصیتش است و با توجه به آن بروید بازار.

    •    300 هزار تومان یا کمتر از آن هم اگر در جیبتان باشد می توانید موبایل بخرید. اما دیگر باید قید برندهای معروف را بزنید و بروید سراغ متفرقه ها. درست است که گوشی های متفرقه ارزان تر هستند، اما دردسری که بعدا برایتان درست می کنند شما را از خریدتان پشیمان می کند. فلذا بی خیال شوید و به هر سختی شده 100 تومان دیگر بگذارید روی پولتان بعد بروید خرید.

    تاناکورای هوشمند

    دست دوم خریدن از لباس و مبل و ماشین به گوشی های هوشمند هم سرایت کرده و اگر توقعتان از گوشی هوشمند بالاتر از یک میلیون است اما در جیبتان 400 تومان بیشتر ندارید می توانید سراغ دست دوم ها بروید.

    نکته ای که در مورد این مدل گوشی ها وجود دارد این است که هیچ جوری نمی توانید از ظاهر گوشی به صداقت حرف های فروشنده پی ببرید؛ یعنی این که فروشنده بگوید «دست یک خانم دکتر بوده و باهاش رفته تا مطب و اومده» مشخصه خوبی برای خرید شما نیست. درواقع فروشنده ها هم که می روند از آن یکی همکارشان گوشی دست دو بخرند، خیلی وقت ها کلاه سرشان می رود، چون گوشی از آن دسته وسایلی است که تا باز نشود و قطعاتش را متخصص معاینه نکند نمی توان فهمید که واقعا چقدر برایتان کار خواهدکرد. بنابراین اگر به شانستان اعتقاد دارید یا به فروشنده تان اعتماد دارید دست دو بخرید.

    تنها راهی که شاید کمی بتواند خیالتان را راحت کند، گرفتن یک گارانتی و ضمانت چند روزه از فروشنده است؛ یعنی شما گوشی را بخرید و به شرط این که در یک هفته تا 10 روز مشکل خاصی برایش پیش نیامد، آن را نگه دارید. این کار البته به شدت بسته به انصاف فروشنده است و باید به چند تا مغازه سر بزنید تا یکی از آن ها را پیدا کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر