۵ اتفاق ناامیدکننده‌ دنیای فناوری در سال ۹۵

عصر کالا- متاسفانه در سال ۹۵ اتفاقات زیادی افتاد که باعث شدند لیست ناامید کننده‌های ما پربارتر باشد. ناامید کننده‌های امسال هم در نوع خودشان جالب هستند و هر حوزه‌ای می‌شود یک محصول یا یک اتفاق ناامید کننده را دید. از انفجار گلکسی نوت ۷ گرفته تا حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و حتی طراحی ماژولار گوشی ال‌جی G۵ که باعث ضرر مالی این شرکت هم شد از جمله‌ی این اتفاقات بودند.

۵ اتفاق ناامیدکننده‌ دنیای فناوری در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، البته لیست ناامیدکننده‌های امسال به همین موارد ختم نمی‌شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم لیستی از محصولات ناامید کننده‌ درست کنیم. البته که دوست داشتیم بسیاری از این دستگاه‌ها آنطور که انتظار می‌رفت ساخته شوند تا بتوانیم از آن‌ها لذت ببریم.
    ‌‌‌‌‌ ‌‌
    5) نینتندو سوییچ
    جدیدترین کنسول بازی شرکت نینتندو که قرار است نجات بخش این شرکت پس از شکست کنسول Wii U باشد، نتوانست آن‌طور که باید و شاید نظر مردم را به سمت خودش جلب کند. بازی‌های بسیار خوبی برای آن عرضه شده، اما خود کنسول و سخت افزار در نظر گرفته شده برای آن به شکلی ساخته نشدند که رقابتی باشند. این دستگاه می‌خواهد نقش یک کنسول خانگی و هم نقش یک کنسول دستی را ایفا کند و این موضوع باعث شده که در هر دو مورد آن‌طور که باید و شاید خوب عمل نکند. این کنسول با تراشه‌های موبایلی ساخته شده و به همین دلیل نمی‌تواند از نظر قدرت با پلتفرم‌های دیگری مثل ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 رقابت کند. بازی‌های آن هم روی کارت‌های حافظه‌ای عرضه می‌شوند که حجمی کمتر از دیسک‌های بلوری دارند. همه این اتفاقات دست در دست هم می‌دهند که سوییچ به یکی از دستگاه‌های ناامید کننده‌ی امسال تبدیل شود.

    4) حذف جک 3٫5 میلی‌متری خروجی صدا
    آیفون 7 در حالی که یکی از بهترین گوشی‌های امسال بود و کلی نوآوری داشت با حذف جک 3٫5 میلی‌متری خروجی صدا کلی سر و صدا به راه انداخت. حذف جک 3٫5 میلی‌متری از روی این گوشی و گوشی‌های دیگر باعث شد که کاربران نتوانند در زمان شارژ‌، هدفون‌های سیم‌دار خودشان که با پورت لایتنینگ یا پورت USB Type-C ساخته شده بود را به گوشی متصل کنند. حذف جک 3٫5 میلی‌متری خروجی صدا از روی گوشی‌های هوشمند شاید باعث می‌شد که بشود یک گوشی باریک‌تر و زیبا‌تر ساخت، اما دردسرهای زیادی برای کاربران به وجود آورد.

    3) طراحی ماژولار LG G5
    شاید خودش ال‌جی هم فکر نمی‌کرد که پس از موفقیتی که با عرضه‌ی گوشی‌های سری G به دست آورده بود گوشی G5 به یکی از ناامیدکننده‌های سال 2016 تبدیل شود. بخش موبایل شرکت ال‌جی در طول شش سال گذشته با ضرر مالی روبه‌رو نشده بود، اما گوشی G5 این کار را انجام داد. دلیل آن هم فقط ساختار ماژولار این تلفن همراه هوشمند بود. مردم این گوشی را دوست نداشتند و ماژول‌هایی هم که برای آن عرضه شده بود، اصلا خوب نبودند. کسی دوست نداشت برای تعویض کردن ماژولا‌ها گوشی را خاموش کند. این اتفاق باعث شد که ال‌جی دیگر چنین اشتباهی را در V20 و G6 انجام ندهد.

    2) حذف درگاه‌های استاندارد از مک‌بوک پرو 2017
    چند سالی بود که همه منتظر عرضه‌ی نسل جدیدی از مک‌بوک‌ پروهای جدید اپل بودند. سطح انتظارات این گوشی آن‌قدر بالا رفته بود که خود اپل هم نمی‌توانست به آن‌ها پاسخ دهد. مک‌بوک پروهای جدید در حالی معرفی و راهی بازار شدند که هم شامل یک نوآوری بسیار جالب مانند تاچ‌بار می‌شدند و هم یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های امسال را به همراه آوردند. حذف درگاه‌های استاندارد از این محصولات اتفاقی بد بود. مک‌بوک پرو‌های جدید پورت USB Type-A یا Thunderbolt ندارند و همین موضوع اعتراضات زیادی را برانگیخت.
    ‌‌‌
    1) انفجار باتری گلکسی نوت 7
    قطعا یکی از اتفاقات ناگوار امسال در حوزه‌ی تکنولوژی و به‌خصوص در حوزه‌ی تلفن‌های همراه هوشمند، انفجار باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ بود. تا قبل از اینکه این تلفن همراه هوشمند راهی بازار شود، خیلی امیدوار بودیم که با محصول بسیار خوبی سر و کار خواهیم داشت. البته که تجربه‌ی کاربری با این گوشی بی‌نظیر بود، اما انفجار باتری چیزی نبود که بشود به‌راحتی از کنار آن عبور کرد. این اتفاق باعث شد که سامسونگ کلا گلکسی نوت 7 را از بازار جمع‌آوری کند و کسی نتواند از آن استفاده کند. شاید گلکسی نوت 7 اگر به این بلا دچار نمی‌شد، می‌توانست یکی از بهترین گوشی‌های امسال باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر