مسئولان چینی ۲۲ دزد اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون را دستگیر کردند

عصر کالا- مسئولان چینی خبر از دستگیری ۲۲ دزد اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر آیفون داده‌اند. این دزدان که اغلب فروشنده گوشی بوده‌اند،‌ از اپل آی دی و شماره تلفن قربانیان سواستفاده کرده‌اند.

مسئولان چینی ۲۲ دزد اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون را دستگیر کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در حالی که تکنولوژی به نفوذ در زندگی و خانواده‌ها ادامه می‌دهد، اطلاعات کاربری یکی از داغ‌ترین سرمایه ها در بازار امروزی است. گجت ها آمار و اطلاعات مختلفی را در خصوص کاربران در اشکال مختلفی جمع آوری می‌کنند، اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها که به جمع آوری اطلاعات حساس و مهم‌تری می‌پردازد، گوشی های هوشمند هستند. حال حاضر، دانستن آن که مردم چگونه رفتار می‌کنند به یک منبع گرانبها در سراسر طیف های مختلف کسب و کار تبدیل شده است.
    22 دزد اطلاعات چینی همگی فروشنده گوشی های اپل بوده‌اند

    ظاهرا این کسب و کار به شدت در چین داغ است، به طوری که مقامات استان ژجیانگ در گزارشی خبر از پیدا کردن 22 مظنون دزد اطلاعات تنها در ماه مه داده‌اند؛ ظاهرا این عده اطلاعات خود را از یک پایگاه داده اپل دزدیده‌اند. گفته می‌شود تمامی این 22 دزد اطلاعات توزیع کنندگان گوشی های اپل بوده‌اند و به داده های کاربران آیفون ها نظیر گوشی های هوشمند و اپل آیدی آن‌ها دسترسی داشته‌اند. ظاهرا هر بیت از اطلاعات کاربران ارزشی معادل 1.50 الی 26 دلار دارد و این افراد پیش از لو رفتن حدود 7.3 میلیون دلار اطلاعات را به فروش رسانده بودند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد کاربر به دام این دزدان افتاده‌اند و اینکه چه تعدادی از آن‌ها خارج از خاک چین سکونت داشته‌اند.
    علیرغم استفاده از رمزعبور، کاربران خود باید هوشیار باشند

    این تقریبا غیر ممکن است تا محافظت از اطلاعات به طور کامل انجام شود و این یعنی با توجه به گسترده شدن تکنولوژی، ممکن است مجرمان به اطلاعات شخصی عمیقی از کاربران نیز دست پیدا کرده باشند. شرکت هایی مانند اپل با تعداد قابل توجهی از توزیع کنندگان و پرسنل خط عرضه در ارتباط هستند که بسیاری از آن‌ها خارج از خاک ایالات متحده به فعالیت مشغولند که همین قضیه را می‌تواند حساس کند. دزدی‌های اخیر در چین می‌تواند یادآور آن باشد که حتی یک کمپانی مانند اپل با آن سطح بالای امنیت خود نیز نسبت به سرقت اطلاعات چقدر می‌تواند آسیب پذیر باشد. با تمام این تفاسیر، این روزها دیگر یک رمز 6 الی 8 رقمی نمی‌تواند همه جانبه از دستگاه الکترونیکی ما محافظت کند و باید خودمان هوشیار باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر