راهنمای خرید بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- اگر هنوز آمادگی مواجه شدن با محصولات مدرن مجهز به USB-C را نداشته و دنیای وب را به دنبال بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB زیر و رو کرده‌اید، ما کار را برای شما راحت کرده و مهمترین‌ها را یکجا جمع کرده‌ایم.

راهنمای خرید بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ اگرچه دنیای موبایل به سمت تولید محصولاتی مجهز به نسل C از پورت های USB می‌روند، اما در این بین، کاربرانی نیز هستند که از طیف وسیعی از گوشی ها با درگاه میکرو USB استفاده کرده و قصد ایجاد تغییر در سلیقه خود را -حداقل در سال جاری- ندارند. پورت میکرو یو اس بی در حال حاضر یکی از پراستفاده‌ترین استانداردهای تلفن همراه برای شارژ این گجت های هوشمند است.
    یکی از مهمترین مزیت های این دست از گوشی ها با درگاه میکرو USB زمانی مشخص می‌شود که بیرون از خانه یا محل کار به سر می‌برید و شارژر خود را نیز به همراه نداشته باشید. علاوه بر این، محصولات الکترونیکی زیادی مانند هدفون‌های بیسیم و اسپیکرهای قابل حمل هستند که با استفاده از درگاه میکرو یو اس بی شارژ می‌شوند. پس در حال حاضر، خرید یک گوشی موبایل مجهز به پورت میکرو USB راحت‌تر به نظر می‌رسد تا با استفاده از یک شارژر، چند وسیله برقی را بتوان شارژ کرد.
    در ادامه، به معرفی 5 مورد از بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB می‌پردازیم که شما در سال 2017 قادر به خرید آنها خواهید بود.

    1. سامسونگ گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج

    قیمت گلکسی اس 7 : 1.550 تا 2.130 میلیون تومان
    قیمت گلکسی اس 7 اج : 1.800 تا 2.400 میلیون تومان
    اگرچه این روزها چشم همه کاربران به سمت گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و اس 8 پلاس (+Galaxy S8) با «نمایشگری بی‌نهایت» است، اما این دردانه‌های جدید، به جز صفحه نمایش، تفاوت چندانی با نسل پیش از خود، یعنی گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) نداشته‌اند.
    نمایشگر پرچمدار سال 2016 سامسونگ هنوز هم یکی از بهترین‌هاست، سخت‌افزار قدرتمندی دارد، دوربین آن عالی‌ست، در برابر آب و گرد و خاک نفوذناپذیر است و قابلیت شارژ بیسیم دارد. در واقع دو تفاوت مهم بین گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج وجود دارد؛ اولی مجهز به نمایشگر تخت 5 اینچی است در حالی که دومی صفحه نمایشی 5.5 اینچی با لبه‌های خمیده دارد. اگرچه این تفاوت‌ها نسخه اج را زیباتر نشان می‌دهد، اما در عملکرد هردو اسمارت فون تغییر چندانی دیده نمی‌شود.

    شما ممکن است با خرید گلکسی اس 7 اج (با توجه به باتری بزرگتر 3500 میلی‌آمپر ساعتی) از طول عمر باتری بیشتری برخوردار شوید اما باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی نسخه استاندارد نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

    هر دو این گوشی ها با درگاه میکرو USB طراحی و عرضه شده‌اند و با بهره‌گیری از تکنولوژی شارژ سریع Qualcomm QuickCharge 2.0 به سرعت شارژ می‌شوند.

    2. موتورولا موتو جی 5 پلاس

    قیمت موتو جی 5 پلاس : ناموجود
    گوشی موتورولا موتو جی 5 پلاس (Motorola Moto G5 Plus) پنجمین مدل از سری محبوب G موتورولاست. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به دنبال تجربه نرم‌افزاری مدرن در یک محصول متوسط هستید، موتو G5 پلاس با اجرای اندروید 7.0 نوقا یکی از بهترین گزینه‌هاست. بنا به گفته شرکت سازنده، این گوشی اندروید O را دریافت خواهد کرد و جزو معدود گجت‌های پایین‌رده‌ای خواهد بود که طعم اندروید جدید را خواهد چشید. از امکانات جالب این موبایل می‌توان به روشن شدن چراغ‌قوه با استفاده از دو بار تکان دادن گوشی یا دو بار چرخاندن آن جهت اجرای اپلیکیشن دوربین اشاره کرد.
    موتو جی 5 پلاس از چیپ میان‌رده اسنپدراگون 625 به همراه رم قدرتمند 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته که باعث اجرای روان رابط کاربری می‌شود. این محصول با باتری قابل قبول 3000 میلی‌آمپر ساعتی و سخت‌افزار کم مصرف خود، عملکرد خوبی در زمینه طول عمر باتری از خود نشان داده است.
    خرید بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB در سال 2017 (راهنمای خرید)
    شاید بتوان مهمترین نقطه ضعف موتو G5 پلاس را در زمینه عکاسی در محیط‌هایی با نور کم دانست. اما با دانستن این مطلب که دوربین‌های خوب در گوشی های رده‌بالا و پرچمدار یافت می‌شوند، کمی این نقصان توجیه‌‎پذیر خواهد بود.

    نکته آخر این است که جی 5 پلاس از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کرده و البته، جزو بهترین گوشی ها با درگاه میکرو USB است.

    3. سامسونگ گلکسی جی 7 2016

    قیمت گلکسی جی 7 2016 : 700 تا 950 هزار تومان
    اگر به دنبال انتخابی ارزان‌تر نسبت به یک گوشی پرچمدار بوده و طرفدار سامسونگ هستید، قطعا گلکسی جی 7 2016 (Galaxy J7 2016) گزینه معقول‌تری به حساب می‌آید. این اسمارت فون مجهز به تراشه اگزینوس 7870 ساخت سامسونگ بوده که 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد.

    گلکسی J7 مدل 2017 سامسونگ دارای بدنه‌ای باکیفیت از جنس فلز است، طول عمر باتری قابل قبولی دارد و کارایی آن در حالت کلی بالاست. از نکات جالب این گوشی هوشمند، فلاش LED دوربین جلو است که باعث می‌شود عکس‌های سلفی روشن‌تری با آن گرفته شود. اما شاید نبود اسکنر اثر انگشت (به عنوان راهی ساده برای باز کردن قفل موبایل) را بتوان بزرگترین نقص گلکسی جی 7 مدل 2016 دانست.
    جی 7 2016 نیز همانند سایر گوشی ها با درگاه میکرو USB تولید و روانه بازار شده است.

    4. هواوی آنر 6 ایکس

    قیمت هواوی آنر 6 ایکس : 800 تا 900 هزار تومان
    برجسته‌ترین ویژگی هواوی آنر 6 ایکس (Huawei Honor 6X) استفاده از دوربینی با دو لنز مجزا در قاب عقب آن است. با این حال، عملکرد قابل قبولی ارائه نداده است؛ دوربین اصلی 12 مگاپیکسل است اما دوربین ثانویه آن 2 مگاپیکسل است که تنها برای گرفتن تصاویر پرتره (تار کردن پس‌زمینه، بوکه و افکت‌گذاری) به کار رفته و تاثیر چندانی در دیگر تصاویر ندارد.

    بدنه آنر 6X از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به لطف استفاده از چیپست کایرن 655 هواوی به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی، کارایی خوبی از خود نشان داده است. عملکرد باتری این محصول نیز قابل قبول است به طوری که با توجه به باتری 3340 میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در آن، با استفاده معمولی، تمام روز را دوام خواهد آورد. اسکنر اثر انگشت این اسمارت فون نیز دقیق و سریع عمل می‌کند.
    اما مهمترین عیب آنر 6 ایکس در اشکالات نرم‌افزاری آن خلاصه می‌شود که هواوی با آپدیت سیستم عامل گوشی به اندروید 7 نوقا سعی بر برطرف کردن بخش زیادی از آنها کرده است. و در آخر اینکه این محصول نیز همانند 3 محصول قبل، مجهز به درگاه میکرو USB در لبه پایینی‌ست.

    5. سونی اکسپریا ایکس

    قیمت سونی اکسپریا ایکس : 1 تا 1.240 میلیون تومان
    سونی اکسپریا ایکس (Sony Xperia X) در زمان رونمایی، به عنوان یک گوشی رده‌بالا معرفی شد که متاسفانه پردازنده اسنپدراگون 650 آن به خوبی از پس این لقب برنیامد و به همین دلیل نیز با افت قیمت قابل توجهی (با توجه به کاهش تقاضا) در ماه‌های اخیر مواجه شد. از مزایای این گوشی موبایل می‌توان به صفحه نمایش 5 اینچی و جمع و جور آن اشاره کرد که کار با یک دست را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. دوربین 23 مگاپیکسلی این اسمارت فون به همراه دکمه شاتر اختصاصی (که این روزها در کمترین محصولی به چشم می‌خورد) از دیگر امکانات ستودنی اکسپریا X است. این اسمارت فون در رنگ‌هایی متنوع و خاص مانند طلایی آهکی و طلایی صورتی در کنار رنگ‌های اصلی مشکی و سفید عرضه شد که از مزایای آن به شمار می‌روند.

    شاید بتوان مهترین نواقص اکسپریا ایکس سونی را عمر نه‌چندان طولانی باتری 2620 میلی‌آمپر ساعتی آن و عدم وجود سنسور اثر انگشت دانست.

    اما بهترین گزینه کدام است؟

    به نظر نویسنده، بهترین گزینه در لیست این گوشی ها با درگاه میکرو USB ، گلکسی S7 و S7 اج به همراه موتو G5 پلاس است. دلیل آن هم این است که این گوشی ها، محصولاتی قدرتمند هستند که معایب آنها قابل چشم‌پوشی است.
    آیا گزینه دیگری سراغ دارید که در این لیست نیامده باشند؟ آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر