مایکروسافت رسما به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون پایان داد

عصر کالا- سه سال از عرضه آخرین آپدیت ویندوز فون گذشته است و اینک دیگر مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز فون ۸.۱ پایان داده است.

مایکروسافت رسما به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون پایان داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، ظاهرا استراتژی جدید این شرکت، بهتر ساختن دو پلتفرم اندروید و آی او اس خواهد بود.
    پایان پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 گریبانگیر 80 درصد گوشی های مایکروسافت

    مایکروسافت 3 سال پس از عرضه آخرین آپدیت، به پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 خود پایان داد. پایان کار ویندوز فون 8.1 به معنای مرگ آن است و این درحالیست که میلیون‌ها دیوایس همچنان از این پلتفرم استفاده می‌کنند! هرچند این خبر از یک سال پیش تایید شده بود، اما همچنان 80 درصد کاربران گوشی های ویندوز فون از نسخه‌های 7، 8 و یا 8.1 آن استفاده می‌کنند. تمامی این گوشی ها اینک دیگر جایی در بین دیوایس های قابل پشتیبانی مایکروسافت ندارند و مایکروسافت تنها از 20 درصد ماباقی که از ویندوز 10 موبایل بهره می‌برند پشتیبانی خواهد کرد.

    ویندوز فون 8.1 روزرسانی بزرگی برای نسخه 8 این سیستم عامل بود، چرا که دستیار دیجیتالی کورتانا نخستین بار همراه آن بود که در اختیار کاربران قرار گرفت. یک مرکز اعلانات جدید، تغییرات در رابط کاربری و بهبود هسته سیستم عامل از جمله دیگر تغییرات این نسخه بود. در واقع نسخه 8.1 ویندوز فون را باید یکی از بزرگترین دستاوردهای مایکروسافت برای دیوایس های مجهز به این پلتفرم بدانیم، اما آن هم موفق نشد با اندروید و آی او اس رقابت کند. 99.6 درصد تمامی گوشی های هوشمند جهان هم اکنون از دو پلتفرم مذکور بهره می‌برند و مایکروسافت نیز گوشی های برند لومیا خود را به کنار گذاشته است.
    پایان عمر ویندوز 10 موبایل نزدیک است؟

    در حالی که شرکت ردموندی همچنان از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی می‌کند، مشخص نیست آیا در آینده این سیستم عامل نیز از پشتیبانی مایکروسافت خارج خواهد شد یا خیر! مایکروسافت آپدیت ویندوز 10 موبایل را در اختیار کاربران دیوایس های ویندوز فون 8 قرار داده است، اما همراه با آپدیت Windows 10 Mobile Creators نیز تغییرات چشمگیری را برای این پلتفرم موبایلی شاهد نبودیم. بسیاری از قابلیت‌های جدید به نسخه موبایلی آپدیت Creators ویندوز 10 اضافه شد، اما این شرکت همچنان نسخه موبایلی آن را به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار داده است. در این بین برخی شایعات نیز وجود دارد که ادعا می‌کنند پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل نیز تا پایان سال 2018 به اتمام خواهد رسید!
    واضح است که مایکروسافت از قطع پشتیبانی سیستم عامل موبایلی خود خجالت زده است و از سال گذشته مشخص شد که آن‌ها دیگر تمرکزی بر روی این بخش ندارند. سال گذشته این شرکت از تجارت موبایلی خود زخم عمیقی را دریافت کرد که نتیجه آن حذف هزاران مورد از مشاغل در این بخش از شرکت خود بود. طی برگزاری دو کنفرانس Build و Inspire ساتیا ندالا مدیرعامل این شرکت تاکید ویژه‌ای را بر روی شعار «موبایل نخست، فضای ابری نخست» داشت. این فضای جدیدی است که مایکروسافت بر روی آن متمرکز شده است و بدان معناست که آن‌ها در تلاش جهت کار بر روی دیوایس های چندگانه و تکنولوژی‌های مبتنی بر فضای ابری هستند. اینگونه به نظر می‌رسد که استراتژی جدید بخش موبایلی آن‌ها به جای مقابله و رقابت، بهبود دستگاه‌های آی او اسی و اندرویدی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر