معرفی فناوری جدید سنسور‌های تشخیص هویت اپل در آیفون ۱۲

عصر کالا- منابع متعددی مدعی شده‌اند شرکت اپل قصد دارد تا از قابلیت جدیدی در سنسور‌های تشخیص هویت آیفون ۱۲ استفاده کند.

معرفی فناوری جدید سنسور‌های تشخیص هویت اپل در آیفون ۱۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مدتی می‌شود که شرکت اپل قصد دارد تا دوربین تشخیص هویت آیفون‌های خود را کوچک کند. به نظر می‌رسد که پس از سه سال، بلاخره زمان انجام این کار فرا رسیده است. یکی از تحلیل‌گران دنیای فناوری امروز مدعی شد که بر طبق گفته یکی از مسئولین شرکت اپل، این کمپانی قرار است تا سنسور‌های سه بعدی بر روی گوشی‌های iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max قرار دهد. در گذشته شرکت IKEA برای تبلیغ محصولات خود برنامه‌ای برای تلفن‌های همراه ساخته بود که به افراد این قابلیت را می‌داد تا وسایل خانه را با استفاده از واقیت مجازی بر قسمت‌های مختلف خانه خود امتحان کنند. قابلیت جدید سنسور‌های اپل نیز مانند همین فناوری است. به این صورت که با استفاده از پردازش و دریافت سه بعدی از صورت افراد دقت تشخیص را یه مراتب افزایش می‌دهد.

    معرفی تکنولوژی جدید سنسور‌های تشخیص هویت اپل در سال 2020

    تشخیص عمق چهره توسط سنسورهای جدید

    این قابلیت نه تنها میزان نقطه‌های روی یک سطح را می‌سنجد، بلکه عمق صورت را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. این فناوری همچنین می‌تواند برای گرفتن عکس‌های پرتره مورد استفاده قرار بگیرد. همانطور که انتظار می‌رود شرکت اپل تا پایان سال این قابلیت را بر روی پرچمدار‌های خود نصب کند بلکه همچنین این امکان وجود دارد که شرکت سامسونگ نیز این فناوری را به گوشی‌های خود اضافه کند.

    به نظر می‌آید گوشی Galaxy S20 اولین گوشی سامسونگ با این قابلیت خواهد بود. این که قابلیت ذکر شده دقیقا چه تفاوت‌هایی با فناوری حال حاضر دارد هنوز مشخص نیست. اما با توجه به سرمایه گذاری 390 میلیون دلاری شرکت اپل در این زمینه می‌توان به این نتیجه رسید که قابلیت مورد نظر پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای صنعت گوشی سازی دارد. گفته می‌شود که سازنده‌های این سنسور‌های سه بعدی نه تنها توانسته‌اند که ابعاد سنسور‌های را کاهش دهند، بلکه توانسته‌اند سرعت پردازش و دریافت اطلاعات آن‌ها را نیز افزایش دهند. گفتنی است که شرکت اپل همچنین قصد دارد تا دوربین‌های TOF را به پشت گوشی خود اضافه کند که از فناوری مشابه‌ای برخوردار است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر