هواوی محصولات بیشتری را با سیستم‌عامل اختصاصی عرضه می‌کند

عصر کالا- هواوی به تازگی اعلام کرده است که محصولات بیشتری را با سیستم عامل اختصاصی خود روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

هواوی محصولات بیشتری را با سیستم‌عامل اختصاصی عرضه می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  ایسنا، هواوی که در سال‌های اخیر موفق شده است بعد از سامسونگ، در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در جهان قرار بگیرد، حالا به تازگی از معرفی و عرضه محصولات بیشتری که به سیستم عامل اختصاصی آن یعنی هارمونی او اس (Harmony OS) مجهزند، خبر داده است.

    از آنجایی که سال گذشته شرکت هواوی تحت فشارهای بین‌المللی متعددی بخصوص از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار گرفت، احتمال توسعه یک سیستم عامل اختصاصی از سوی این غول تکنولوژی چینی قوت گرفت تا بتواند بدون هیچ‌گونه وابستگی به گوگل، توسعه دهنده سیستم عامل اندروید، به تولید و توسعه محصولاتش بپردازد.

    البته بر اساس گفته‌های مقامات این شرکت چینی سیستم عامل اختصاصی هواوی، از چند سال پیش در دستور کار آن قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول‌های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشی‌های هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی‌های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری علیه هواوی، موجب شد باری دیگر مساله توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و به عنوان راه حلی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شود.

    از طرفی دیگر، توسعه روزافزون و استقبال بی‌نظیر کاربران جهانی از دستگاههای هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا موجب شده است تا هواوی بیش از پیش به فکر توسعه یک سیستم عامل یکپارچه برای محصولات هوشمند مبتنی بر IoT بیفتد.

    طبق وب سایت phonearena، سخنگوی هواوی در این خصوص اعلام کرده است که برنامه این شرکت آن است که سال آینده تعداد بیشتری از محصولات مبتنی بر سیستم عامل هارمونی او اس عرضه خواهد شد که نه تنها برای بازار چین بلکه در تمامی بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

    درحال‌حاضر، برنامه‌ای برای تغییر سیستم‌عامل گوشی‌ها و تبلت‌ها و سیستم‌های کامپیوتری وجود نداریم و فعلا نمی‌خواهیم این سیستم‌عامل را در این دستگاه‌های محبوب ارائه دهیم.

    اوت سال جاری میلادی بود که هواوی از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کرد تا به بسیاری از شرکت های تکنولوژی نشان دهد که می تواند به راحتی اندروید را جایگزین کند تا در مواقع اضطراری، تحت فشار و محدودیت های وضع شده قرار نگیرد و بدون وابستگی به شرکت های خارجی به سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نظر برای توسعه دستگاه‌های این برند دسترسی پیدا کند.

    هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

    با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی درباره جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر