گوشی اقتصادی Z۴ سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن ۳.۰ عرضه می‌شود

عصر کالا- شرکت سامسونگ به دنبال توسعه نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل تایزن (Tizen) است، اکنون تایزن ۳.۰ قرار است در گوشی ارزان‌قیمت Z۴ وارد شود و به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

گوشی اقتصادی Z۴ سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن ۳.۰ عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  تک شات، گوشی Z4 سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارد و تنها سامسونگ می‌خواهد این سری را با هدف فراگیر کردن سیستم‌عامل تایزن عرضه کند، اکنون کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند تا پایان سال 2017 میلادی، 10 میلیون دستگاه مجهز به این سیستم‌عامل را روانه بازار خواهند کرد.

    گوشی Z4 سامسونگ دارای حافظه رم 1 گیگابایتی، حافظه داخلی 8 گیگابایتی، صفحه‌نمایش 5 اینچی با رزولوشن اچ دی، باتری 2050 میلی‌آمپر ساعتی و شبکه ارتباطی 4G LTE است. در دوربین جلویی گوشی از فلش LED استفاده‌شده که تنها تفاوت آن با نسخه‌ی قبلی یعنی Z3 است.

    گوشی Z4 سامسونگ با سیستم عامل تایزن 3.0

    گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ به سیستم‌عامل تایزن 3.0 مجهز شده است؛ همان نسخه‌ای که از پردازنده‌های 64 بیتی اینتل و ARM پشتیبانی می‌کند.

    از تغییرات تایزن 3.0 می‌توان به پشتیبانی از API گرافیکی ولکان (Vulkan) اشاره کرد که سبب بهبود تجربه گیمینگ می‌شود. علاوه بر آن، استفاده از ران تایم Crosswalk باعث می‌شود مرور صفحات اینترنتی روان‌تر از قبل انجام گیرد. در تایزن 3.0 چند کاربر می‌توانند به‌طور هم‌زمان از یک دستگاه استفاده کنند و امکان کنترل صوتی از طریق S Voice وجود دارد.

    نباید انتظار داشته باشید تمام این قابلیت‌ها در گوشی Z4 وارد شود، اما در آینده گوشی‌های قدرتمند به چنین فناوری‌هایی مجهز خواهند شد.

    از مدت‌ها قبل امنیت سیستم‌عامل تایزن زیر سؤال رفت؛ به‌طوری‌که کارشناسان تایزن را خطری امنیتی می‌دانند و اعلام کردند بیش از 40 اکسپلویت خطرناک در آن وجود دارد. اکنون سامسونگ مدعی شده با ایجاد تغییرات اساسی در سطح کرنل و رفع مشکلات و خطرات قبلی، اکنون تایزن 3.0 امنیت خوبی دارد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر